23.11.2015

«انبارهای صدا و سیما از ماهواره‌های توقیفی پر شده است»

رادیوفردا: علیرضا گلستانی٬ معاون برنامه‌ریزی اقتصادی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از «حجم زیاد» کشفیات تجهیزات ماهواره‌ای در ایران خبر داده و گفته انبارهای صدا و سیما از ماهواره‌های توقیفی پر شده و «دیگر جا ندارد.»

آقای گلستانی این اظهارات را در روز شنبه (۳۰ آبان‌ماه) در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم بیان کرده است.

به گفته وی٬ بر اساس قانون٬ کشفیات تجهیزات ماهواره‌ای باید در اختیار صدا و سیمای جمهوری اسلامی قرار گیرد «ولی در حال حاضر صدا و سیما دست‌هایش را بالا برده و عنوان می‌کند که انبارهایش دیگر جا ندارند.»

گلستانی به صراحت اضافه کرده کشفیات تجهیزات ماهواره‌ای در کشور «به اندازه‌ای است که ما را دچار مشکل کرده است.»

وی افزوده نمی‌توان وجود تقاضا برای استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای در ایران را انکار کرد «به عنوان مثال شما وقتی روی بام آپارتمان‌ها می‌روید تعداد معتنابهی آنتن‌های ماهواره می‌بینید.»

وی با اشاره به ضریب نفوذ ماهواره که در سال ۱۳۸۶ نزدیک به ۶۰ درصد اعلام شده بود٬ گفته «البته در سال‌های اخیر این ضریب قطعاً افزایش یافته است.»

عزت‌الله ضرغامی٬ رئیس سابق صدا و سیما، نیز اردیبهشت ماه سال جاری گفته بود بیش از ۶۰ درصد مردم تهران و به طور متوسط ۴۰ درصد مردم کشور بیننده برنامه شبکه‌های ماهواره‌ای هستند.

روحانیون حاکم بر ایران سال‌هاست نسبت به عملکرد شبکه‌های ماهواره‌ای و تاثیر آنها بر مردم ایران هشدار داده و خواستار مقابله با این شبکه‌ها هستند.

مقام‌های جمهوری اسلامی نیز سال‌هاست سرمایه‌گذاری هنگفتی برای مقابله با شبکه‌ها ماهواره‌ای و شبکه‌های مجازی در اینترنت کرده‌اند که تاکنون این سرمایه‌گذاری‌ها موفق نبوده است.

احمد خاتمی٬ امام جمعه موقت تهران پیشتر گفته بود «آنتن‌های ماهواره‌ای آنتن‌های جهنمی است که برنامه آنها دین‌زدایی، اخلاق‌زدایی و جدا کردن مردم از راه شهدا» است.

آقای خاتمی افزوده بود «امروز صد‌ها شبکه ماهواره‌ای و سایت‌های بیگانه دین مردم را هدف قرار داده‌اند و در پی آن هستند که سبک زندگی دینی٬ بخصوص در کانون خانواده‌ها را تغییر دهند.»

وی خطاب به افراد مومن گفته که «شبکه‌های ماهواره‌ای دشمن شما هستند و آن‌ها ماموریت برچیدن سفره دین مردم این کشور بخصوص دین جوانان را دارند و می‌خواهند دین را از خانه‌های مردم بیرون کنند.»

علی سعیدی٬ نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در سپاه هم گفته «رسانه‌های ماهواره‌ای به دنبال ایجاد شبهه علیه سپاه در بین مردم هستند. آنها با طرح پرسش‌های واهی ذهن نوجوانان و جوانان را دچار اغتشاش می‌کنند.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates