17.12.2015

پلیس تهران: شیشۀ دودی، “دور دور کردن” و سگ‌ گردانی جرم است

رادیوفرانسه: رئیس پلیس راهنمایی تهران بزرگ، بر اجرای “طرح برخورد با بدحجابی رانندگان” تأکید کرد و گفت که طی هشت ماه اخیر خودروهای ۴۰هزار زن “بدحجاب” توقیف شده است. وی همچنین در مورد سایر جرایم مثل “مزاحمت برای نوامیس” و معیارهای “شیشۀ دودی” توضیحاتی داد.

سردار سیدتیمور حسینی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، در بارۀ “طرح برخورد با بدحجابی رانندگان” گفت که «در طول هشت ماهۀ امسال بیش از ۴۰هزار مورد برخورد با مباحث مربوط به بدحجابی بوده است که اغلب این موارد خودرویشان توقیف، و وسیله نقلیه‌شان به مقام قضایی معرفی شد».

نزدیک به یکماه قبل مقامات انتظامی اعلام کرده بودند که اتوموبیل‌هایی که سرنشینان “بدحجاب” داشته باشند، توقیف خواهند گردید.
روز ۲۵ آبان/ ١٦نوامبر، سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی‌ جمهوری اسلامی ایران گفته بود: «درصورت برخورد با زنانی که در خودروهای شخصی خود کشف حجاب می‌کنند، خودرو آنها “ممنوع‌الخدمت” می‌شود و آنها نمی‌توانند خرید و فروش کنند یا عوارض پرداخت نمایند و هیچ یک از نیازهای یک خودرو در طول یک سال انجام نخواهد شد»…
منتظرالمهدی خبر داده بود که “سامانۀ جدید ثبت تخلفات” برای «برخورد با هنجارشکنی در حین رانندگی، اعم از کشف حجاب، حرکات نمایشی و مخاطره‌آمیز و دور دور کردن‌ها، راه اندازی شده است».
او هشدار داده بود که “مأموران نامحسوس” به اجرای این طرح کمک خواهند کرد.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد که در سال‌های اخیر، “حجاب اجباری در ایران” کمتر از گذشته رعایت شده و بخصوص زنانی که پشت فرمان روسری خود را بر می‌دارند، بیشتر به چشم می‌آیند.

روز سه‌شنبه ۲۴ آذر/۱۵ دسامبر، رییس پلیس راهنمایی تهران همچنین در مورد “جرایمی” چون “آلودگی صوتی، شیشۀ دودی، سگ ‌گردانی و مزاحمت برای نوامیس” توضیح داد و گفت که پلیس با این موارد برخورد می‌کند.

وی در توضیح “جرم شیشۀ دودی” گفت: «اگر غلظت شیشه دودی بیش از ۴۰درصد بوده یا به عبارتی شیشۀ خودرو طوری باشد که امکان رؤیت داخل خودرو وجود نداشته باشد، پلیس با آن برخورد کرده و برای راننده ۵۰ هزار تومان جریمه اعمال می‌شود».

او همچنین در مورد ورود غیرمجاز به محدودۀ ترافیک گفت که برای هر یک ساعتی که متخلفان در محدودۀ طرح زوج و فرد تردد کنند، ٢٠هزار تومان جریمه خواهند شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates