23.12.2015

حسین علیزاده: اگر کسی جواب توهین‌ها را بدهد جایش گوشه زندان است

رادیوفردا: حسین علیزاده موسیقیدان برجسته ایرانی می‌گوید: هیچ مقامی اجازه ندارد به هنرمندان موسیقی ایران توهین کند اما مسئله این است که اگر کسی جواب این توهین‌ها را بدهد جایش گوشه زندان است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای علیزاده روز سه‌شنبه اول دی‌ماه در نشست خبری گروه «هم آوایان» در تالار وحدت تهران افزود: «اگر قانون بگوید هیچ موسیقیدانی نباید از خانه‌اش بیرون بیاید، حرفی نیست؛ اما حالا درباره موسیقی که یک عنصر فرهنگی است و در جهان تاریخچه دیرینه دارد، ‌به‌ راحتی تصمیم گرفته می‌شود».

این هنرمند موسیقی شهریور پارسال نیز با ابراز نارضایتی از وضعیت صدور مجوز برنامه‌های موسیقی گفته بود که مفهوم واژه ارشاد از نظر او چیزی جز «ممیزی» نیست.

وی تاکید کرده بود: «بخش زیادی از انرژی و نیروی ما برای بودن موسیقی صرف می‌‎شود که این جنگ سال‎هاست ادامه دارد. مفهوم واژه ارشاد از نظر من چیزی جز ممیزی نیست. هنرمند باید خودش مردم را ارشاد کند و نیازی به اداره ارشاد ندارد».

آقای علیزاده در سخنان روز سه‌شنبه‌اش درباره اجرای تور جدید کنسرت خود در شهرهای کوچک گفت: «فکر کردم، تصمیمی که مبنی بر اجرای کنسرت در شهرستان‌های کوچک گرفتیم، چقدر جالب بود. البته خیلی‌ها هم تعجب کردند که با وجود مشکلات، ما این کار را انجام می‌دهیم. مشکلاتی که کلید آقای روحانی هم نتوانست آن‌ها را حل کند».

وی افزود: «خیلی وقت‌ها در جراید می‌بینم و می‌خوانم، افرادی هستند که در گوشه و کنار این مملکت، پرچم موسیقی را برافراشته‌اند و ما باید قدر آن‌ها را بدانیم».

این سخنان آقای علیزاده در حالی بیان شد که پیشتر احمد خاتمی امام جمعه تهران در نماز جمعه روز بیستم آذر ماه گفته بود: «هر جریانی که بخواهد دینداری مردم را کم کند مانند برگزاری کنسرت‌های موسیقی، جریان نفوذ است، نباید بیت‌المال خرج کنسرت‌های غفلت‌آور از خدا شود».

امام جمعه تهران صریحا مخالفت خود را با برگزاری کنسرت‌ها در کشور اعلام کرده و گفته بود نباید از بودجه بیت المال صرف برگزاری کنسرت‌ها شود.

هشتم آذرماه، اجرای کنسرت ارکستر سمفونیک به رهبری علی رهبری از سوی مقاماتی که نام آن‌ها برده نشده است به دلیل حضور زنان در اجرای این ارکستر لغو شده بود.

پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی، لغو کنسرت‌های موسیقی بار‌ها خبرساز شده‌ است و در همین حال پیروز ارجمند، مدیرکل پیشین دفتر موسیقی، ۱۳ تیر ماه امسال و یک روز پیش از استعفای خود خبر داده بود که در سال گذشته ۲۱ کنسرت لغو شده‌ است.

سال گذشته هم از نوازندگی زنان در گروه موسیقی «عرفان» در کنسرتی در اصفهان جلوگیری شد که این امر به لغو کنسرت انجامید.

همچنین برخی از کنسرت‌ها به‌دلیل آنچه «عدم رعایت طرح تفکیک جنسیتی» خوانده شده، لغو شدند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates