25.12.2015

محمد یزدی: اهداف دیگری پشت پرده ثبت‌نام‌های مجلس خبرگان وجود دارد

بی‌بی‌سی: محمد یزدی، رئیس مجلس خبرگان رهبری ایران از نحوه ثبت‌نام انتخابات مجلس خبرگان انتقاد کرده و با اشاره به ثبت‌نام نزدیک به ۸۰۰ نفر برای این انتخابات گفته است اهداف دیگری پشت‌پرده این ثبت‌نام‌ها وجود دارد.

مجلس خبرگان ۸۸ کرسی دارد و بر اساس قانون اساسی ایران وظیفه انتخاب رهبر، نظارت بر عملکرد و حتی عزل او را دارد.

آقای یزدی گفته است “متاسفانه، در قانون انتخابات خبرگان، نام‌نویسی آزاد است و خانمی با وضعیت بد حجاب و پوششی نامناسب برای ورود به این مجلس نام‌نویسی کرده که مضحک است.”

انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۷ اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

آقای یزدی که رئیس جامعه مدرسین حوزه علیه قم و عضو شورای نگهبان قانون اساسی هم هست، گفته است اهداف دیگری پشت‌پرده این ثبت‌نام‌ها وجود دارد که باید مراقب بود.

او گفته است ایرانیان باید “توجه داشته باشند که چه اشخاصی را برای این مجلس انتخاب می‌کنند، چرا که وضعیت حساسی بر این مجلس حاکم است.”

احمد خاتمی، از اعضای هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، هفته پیش درباره “تلاش عده‌ای برای برهم زدن ترکیب فعلی مجلس خبرگان” و “تشکیل یک اقلیت قوی در این مجلس” هشدار داده بود.

حسن خمینی، نوه آیت‌الله روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران و اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت برای نامزدی در انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کرده‌اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates