29.12.2015

انتشار “عکس‌های یادگاری” قاسم سلیمانی در درگیری‌های اطراف حلب از سوی خبرگزاری اهل بیت، خبرگزاری رویترز می گوید نمی تواند خبر را تایید کند

رادیوفرانسه: یک سایت ایرانی به نام “خبرگزاری اهل بیت” با انتشار عکس‌هایی از قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، از حضور وی در “خط مقدم” جنگ با داعش و جبهه نصرت خبر داده است. این سایت خبری، به نقل از “کاربران سوری شبکه‌های اجتماعی” نوشته که قاسم سلیمانی روز شنبه، پنجم دی، در عملیات نظامی “حزب الله” در منطقه “باشکوی” در اطراف حلب حضور یافت و در پایان عملیات، با سربازان “عکس یادگاری” گرفت.

بر اساس این گزارش، در این عملیات که فرماندهی‌اش بر عهده قاسم سلیمانی بوده، بسیاری از اعضای جبهه نصرت کشته شدند.

با این حال، سرویس عکس خبرگزاری رویترز با انتشار عکسی از قاسم سلیمانی که قبلا از سوی “خبرگزاری اهل بیت” منتشر شده، تأکید کرده که نمی‌تواند صحت ادعای مطرح شده درباره این عکس را تأیید کند.

در این عکس ادعا شده که سلیمانی در جنگ رمادی حضور دارد.

ایران بارها ادعا کرده که حضور نظامی‌اش در سوریه و عراق مستشاری است، اما مخالفان رژیم بشار اسد می‌گویند که سپاه پاسداران عملا علیه آنان وارد جنگ شده است.

امروز ابراهيم جعفری وزير امور خارجه عراق نیز در گفت‌وگو با روزنامه شرق الاوسط چاپ لندن گفته که “ايران در عراق حضور نظامی ندارد اما مشاورانی از کشورهای مختلف در عراق حضور دارند.”

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates