04.01.2016

دروازه‌بان پرسپولیس و تیم ملی ایران بازداشت شد

رادیوفردا: سوشا مکانی دروازه‌بان پرسپولیس و تیم ملی ایران که در دادسرای فرهنگ و رسانه حاضر شده بود، پس از ارائه توضیح درباره انتشار عکس‌های خصوصی‌اش در فضای مجازی بازداشت شد.

در روزهای گذشته عکس‌هایی از سوشا مکانی در شبکه تلگرام منتشر شد. او در واکنش به انتشار عکس‌هایش گفت برای پیگیری موضوع، به پلیس فتا شکایت خواهد کرد، زیرا این تصاویر خصوصی هستند و یکی از دخترانی که در عکس حضور دارد نامزد اوست. مکانی مدعی شد سرقت گوشی‌اش باعث انتشار عکس‌ها شده.

خبرگزاری قوه قضاییه نوشته است قرار بازداشت موقت سوشا مکانی به علت داشتن شاکی خصوصی صادر شده و دروازه‌بان پرسپولیس به این حکم اعتراض کرده است.

یک روز قبل از بازداشت سوشا مکانی، سایت مشرق نوشت با تأیید حراست فدراسیون فوتبال، سوشا مکانی تبرئه شد. او به همراه پدر نامزدش در فدراسیون حضور یافت و مدارک خود را ارائه کرد. مدارکی که اثبات کرد فرد حاضر در عکس، نامزد او بوده و اقدامی مغایر با مسائل اخلاقی رخ نداده است.

اما در پی بازداشت سوشا، رییس حراست فدراسیون فوتبال گفت: من به هیچ عنوان حرفی از تبرئه سوشا مکانی نزده‌ام و اظهارنظری که از طرف من مطرح شده صحت ندارد. ما در فدراسیون فوتبال نمی‌توانیم کسی را بازداشت یا تبرئه کنیم.

حمیسی در مصاحبه با ارگان خبری قوه قضاییه یادآور شد: از لحاظ قانونی و شرعی، پرونده سوشا مکانی در مراجع قضایی بررسی می‌شود و پس از بررسی جوانب پرونده توسط ارکان قضایی و دستگاه‌های مربوطه، در خصوص او تصمیم‌گیری خواهد شد. ​

در این بین، سخنگوی باشگاه پرسپولیس با اعلام اینکه از خبر بازداشت سوشا شوکه شده است، گفت: اتفاقی که رخ داده برای ما جالب نیست و باید راهکار لازم را در نظر بگیریم. مسئولان پرسپولیس بهترین تصمیم را خواهند گرفت.

حسین عبدی به خبرگزاری ایرنا گفته بازداشت سوشا در نشست هیات مدیره این باشگاه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی هم در پاسخ به سوال خبرگزاری ایسنا درباره سوشا مکانی گفت: «پرونده این فرد در دادسرای جرایم رایانه‌ای در حال رسیدگی است و هر تصمیمی از سوی مقام قضایی گرفته شود، ما نیز طبق قانون با آن برخورد کرده و اطلاع‌رسانی می‌کنیم.»

بازداشت سوشا مکانی در روزهایی رخ داده است که تعطیلات نیم‌فصل لیگ در جریان است. یک روز پیشتر، ایمان صادقی سنگربان پرسپولیس راهی تیم دسته اولی خونه به خونه شهرستان بابل شد اما حالا بنا براعلام کمک مربی پرسپولیس، احتمال لغو این انتقال وجود دارد.

در چنین شرایطی طبیعی است که پرسپولیس در تکاپو برای جذب دروازه‌بان جدید باشد. علیرضا بیرانوند دیگر سنگربان تیم ملی، مدنظر سرخپوشان بود اما مدیرعامل باشگاه نفت اعلام کرده است که به هیچوجه بیرانوند را از دست نخواهند داد.

بیرانوند در دوران مدیریت رویانیان نیز قرار بود به پرسپولیس بپیوندد که در آن مقطع، قنبرزاده مدیرعامل نفت سرمربی تیم ملی جوانان را به دلالی در نقل و انتقالات ملی پوشان جوان متهم کرد و سرانجام نیز بیرانوند در نفت ماندنی شد.

سوشا مکانی حتی پیش از بازداشت نیز چند بازی پرسپولیس را به خاطر محرومیت‌های انضباطی از دست داد و این تیم حتی در صورت آزادی زودهنگام سوشا نیز نیازمند جذب یک سنگربان جدید است. زیرا مرتضی قدیمی‌پور گلر سوم پرسپولیس، فعلاً از تجربه و کیفیت لازم برای بازی در لیگ برتر برخوردار نیست.

علیرضا حقیقی سنگربان اصلی تیم ملی این روزها در لندن به سر می‌برد. او به خاطر نیمک‌نشینی دایمی، تمایلی به ادامه حضور در روبین کازان روسیه ندارد و تاکید کرده است برای حفظ موقعیتش در تیم ملی، می‌خواهد به باشگاهی برود که امکان بازی کردن داشته باشد. اگر حقیقی جذب تیمی در انگلستان نشود نیز ممکن است از گزینه‌های تیم سابقش در ایران باشد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates