05.01.2016

دردسر صداوسیما به خاطر عدم پخش مصاحبه فردوسی‌پور با ظریف

دویچه‌وله: رسانه‌های داخلی از واکنش دولت به عدم پخش مصاحبه فردوسی‌پور و ظریف خبر داده‌اند. صداوسیما گفته بود که برای حضور مقام‌های عالی در برنامه‌ها دعوت‌نامه تهیه‌کنندگان کافی نیست. ظاهرا دولت هم رویه جدیدی در پیش خواهد گرفت.

منابع خبری داخلی از جمله پایگاه اینترنتی “عصر ایران” به نقل از “یک منبع آگاه در دولت” نوشته‌اند که از این به بعد وزیران و معاونان آنها تنها با درخواست رئیس و معاونان صداوسیما به برنامه‌های این سازمان خواهند رفت. این طرح که گفته می‌شود شورای اطلاع‌رسانی دولت آن را آماده کرده، واکنشی است به پخش نشدن مصاحبه عادل فردوسی‌پور، مجری برنامه ورزشی “نود” با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه.

روزنامه جام جم، ارگان صداوسیما عادل فردوسی‌پور، مجری برنامه ۹۰ را به دلیل مصاحبه با جواد ظریف به اخراج از صداوسیما تهدید کرد. یکی از مدیران صداوسیما نیز گفته این مصاحبه خارج از قواعد و به صورت پیامکی انجام شده است.
افزایش انتقادها به پخش نشدن مصاحبه تلویزیونی ظریف
وقتی فردوسی‌پور برای مصاحبه با ظریف لقب “سیاسی‌پور” می‌گیرد

صداوسیما درباره پخش‌نشدن این مصاحبه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که شبکه سه سیما برای مصاحبه با ظریف هیچ‌گونه درخواستی ارسال نکرده و مجری برنامه [فردوسی‌پور] “شخصاً و بدون اطلاع و هماهنگی با شبکه” اقدام کرده است: «در صورتی که شبکه‌ای قصد انجام مصاحبه با این‌ افراد را داشته باشد، مسئولان شبکه از مصاحبه‌شونده به طور رسمی دعوت به عمل می‌آورند تا مصاحبه انجام شود و این روالی است که در همه رسانه‌ها مرسوم است.»

بر اساس طرحی که گفته می‌شود شورای اطلاع رسانی دولت آماده کرده، از این به بعد وزیران و معاونان رئیس جمهور تنها با درخواست کتبی و رسمی رئیس صداوسیما در برنامه‌های رادیو و تلویزیون حاضر می‌شوند‌؛ برای معاونان وزیران نیز باید معاون صدا، معاون سیما یا معاون خبر صداوسیما درخواست رسمی و کتبی بفرستند. در مورد سایر مسئولان نیز درخواست رسمی و کتبی مدیران شبکه‌ها لازم است.

با این حساب رویه سابق که بر اساس آن مسئولان دولتی به دعوت تهیه‌کنندگان در برنامه‌های صداوسیما حاضر می‌شوند، ملغی خواهد شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates