09.01.2016

تا سال آینده «دانشکده مداحی» افتتاح می‌شود

رادیوزمانه: به گفته رئیس سازمان بسیج مداحان ایران دانشکده مداحی تا سال آینده در کشور راه‌اندازی خواهد شد.
محمد فراهانی، رئیس سازمان بسیج مداحان ایران

محمد فراهانی، رئیس سازمان بسیج مداحان ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فراهانى، رئیس سازمان بسیج مداحان، پنج‌شنبه، ۱۷ دی ماه در حاشیه ششمین همایش «هم‌اندیشی مداحان و ستایشگری اهل بیت» که در هتل نخل مشهد برگزار شد گفت: «یکى از مباحثى که در سال‎هاى گذشته مطرح شد موضوع تدوین شیوه‌هاى ستایشگرى اهل بیت در قالب واحدهاى آموزشى است که با توجه به آماده شدن منابع و ثبت و ضبط آنها امیدواریم تا سال ۹۶ شاهد راه اندازى دانشکده مداحى اهل بیت باشیم».

او ظرفیت پذیرش این دانشکده را در سال نخست ۸۰ نفر اعلام کرد و گفت تاکنون ۴۵ هزار مداح در سطح کشور شناسایى شدند که در سازمان بسیج مداحان نیز پرونده دارند.

از سه سال پیش این امکان ایجاد شده بود که مداحان از دانشگاه‎ها مدرک بگیرند. علی آهی، رئیس هیأت مدیره خانه مداحان ایران، تابستان سال ۹۱ از ایجاد رشته مداحی در دانشگاه علمی کاربردی خبر داده و گفته بود: «مداحان می‌توانند با تحصیل علم در این دانشگاه مدارک کاردانی و کارشناسی دریافت کنند».

ایده گشودن دانشگاه ویژه مداحی نیز از سال‌های پیش آغاز شده بود. سال ۹۱، علی اکبر مداحی، رئیس وقت سازمان بسیج مداحان خبر داده بود که تا دو سال آینده، دانشکده «هنر و ادبیات آیینی (مداحی)» در دانشگاه بسیج راه‌اندازی می‌شود.

به گفته او در این رشته تحصیلی علاوه بر دروس تخصصی مداحی به درس‌هایی همچون اخلاق، اعتقادات، سیره پیامبر اسلام و ائمه اطهار نیز توجه شده است. او با بیان اینکه پذیرش در این رشته از طریق آزمون ورودی صورت خواهد گرفت، شرط ورود به این رشته را «مداح» بودن ذکر کرده بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates