13.01.2016

خالی بندی سپاه: سپاه پاسداران ۱۰ تفنگدار آمریکایی را آزاد کرد/ آمریکا متعهد شد دچار اشتباهات مجدد نشود

تسنیم: روابط عمومی کل سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای از رهاسازی تفنگداران دستگیر شده آمریکایی در آب‌های بین‌المللی خبر داد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای با اشاره به قطعیت غیرعمدی بودن ورود غیرقانونی و غیرمجاز شناورهای رزمی آمریکایی به آبهای سرزمینی ایران در خلیج فارس، از رهاسازی تفنگداران دستگیر شده آمریکایی در آبهای بین‌المللی خبر داد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: در پی ورود غیرقانونی و غیرمجاز دو فروند شناور رزمی آمریکایی به آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و در حوالی جزیره فارسی در عصر روز گذشته (سه‌شنبه مورخ 94/10/22) این شناورها پس از تمکین اخطار شناورهای رزمی نیروی دریایی سپاه متوقف و سرنشینان آن که 9 تفنگدار مرد و یک تفنگدار زن بودند، دستگیر شدند.

این اطلاعیه افزوده است: همان‌گونه که در اطلاعیه‌های قبلی تصریح شده بود در هنگام توقیف این دو شناور رزمی، ناوگروه هواپیمابر “ترومن” آمریکا و ناوگروه هواپیمابر “شارل دوگل ” فرانسه در آبهای بین‌المللی منطقه حضور داشته‌اند و همزمان ناوگروه هواپیمابر آمریکایی اقدام به تحرکات انفعالی و احساسی هوایی و دریایی نمود که با هوشمندی و مدیریت مقتدرانه نیروی دریایی سپاه کنترل و آرامش در منطقه تأمین شد.

در ادامه این اطلاعیه با بیان “در شناورهای آمریکایی‌ سلاح‌های سبک و نیمه‌سنگین وجود داشته است” تصریح شده است: پس از انتقال و استقرار تفنگداران دستگیر شده در محل پایگاه نیروی دریایی سپاه، بررسی‌های لازم پیرامون چرایی و چگونگی ورود غیرقانونی آنان آغاز گردید و همزمان مقامات سیاسی آمریکا در تماس‌های مکرر با مقامات سیاسی کشورمان با غیرعمدی خواندن اقدام شناورهای رزمی خود، آزادی تفنگداران آمریکایی را درخواست کردند.

این اطلاعیه افزوده است: پس از بررسی‌های فنی و عملیاتی در تعامل با مراجع ذی‌صلاح سیاسی و امنیت ملی کشور و مشخص شدن سهوی و غیرعمدی بودن ورود شناورهای رزمی آمریکا به آبهای جمهوری اسلامی ایران و عذرخواهی آنها؛ تصمیم به رهاسازی آنان گرفته شد.

این اطلاعیه با تأکید بر “آمریکایی‌ها متعهد شدند که دچار اشتباهات مجدد نشوند” آورده است: تفنگداران دریایی دستگیر شده لحظاتی قبل با نظارت شناورهای رزمی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آبهای بین‌المللی رها شدند.

در پایان این اطلاعیه تأکید شده است: رزمندگان غیور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌مانند گذشته در پهنای خلیج فارس و تنگه هرمز با اقتدار و صلابت از سیادت دریایی و مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران دفاع خواهند کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates