22.01.2016

هشدار سربستۀ رفسنجانی نسبت به وقوع یک انقلاب و بی توجهی به خواست مردم

رادیوفرانسه: علی اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دو انتخابات اسفند ماه را سرنوشت ساز خواند و خواستار حضور نامزدهای گرایش های مختلف نظام اسلامی در آنها شد. علی اکبر هاشمی رفسنجانی بدون هیچ توضیحی به چگونگی شکلگیری و وقوع انقلاب ۱۳۵۷ اشاره کرد و گفت : زمانی که مردم از شیوۀ مدیریت رژیم پهلوی به تنگ آمده بودند وارد مبارزه شدند و تا پیروزی نهایی مقاومت کردند.

او سپس هشدار داد که باید اجازه و حق اظهار نظر، انتقاد و قضاوت و سئوال کردن را در فضای غیرامنیتی به مردم داد، زیرا، بی توجهی به خواست مردم عواقب بدی در پی دارد.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام سانسور اطلاعات و اخبار و تحریف واقعیت ها را در جامعۀ امروز ایران و به دلیل کثرت و توسعۀ بی وقفۀ وسایل ارتباط جمعی بیهوده دانست و گفت : در سایۀ این تحول و انقلاب اطلاعاتی دسترسی مردم به اخبار و اطلاعات از اقصی نقاط جهان آسانتر شده و در نتیجۀ آن مردم روز به روز آگاه تر و باسوادتر می شوند و دایماً در حال بحث و تبادل اخبار و نظر با یکدیگر هستند.
در اظهاراتی جداگانه، امروز همچنین حسن روحانی، در واکنشی غیرمستقیم به سخنان دیروز آیت الله خامنه ای در مورد انتخابات اسفندماه گفت که هیچ مقامی در جمهوری اسلامی ایران بدون رأی مردم مشروعیت ندارد و آرای عمومی تنها ملاک تعیین و احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات است. وی همچنین در انتقاد از رد صلاحیت گستردۀ نامزدهای اصلاح طلب و میانه رو در دو انتخابات آینده گفت که انتخابات سلیقه ای و جناحی نیازی به برگزاری ندارد و نمی توان میلیون ها نفر را از حق انتخاب کردن نامزدهای دلخواه شان محروم کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates