03.02.2016

خامنه‌ای: فضای شورای عالی امنیت ملی باید حزب‌اللهی باشد

دویچه وله: دبیر شورای عالی امنیت ملی روز چهارشنبه با رهبر جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد. خامنه‌ای در این دیدار تاکید کرد که باید فضای انقلابی و حزب‌اللهی بر این نهاد حکمفرما باشد.

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، تاکید کرد که فضای این نهاد باید “حزب‌اللهی” باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، در این دیدار که روز چهارشنبه (۱۴ بهمن / ۳ فوریه) انجام شد، خامنه‌ای تصریح کرد: «برای آن‌که دبیرخانه نقش بسیار مهم تصمیم‌سازی را به‌درستی و به‌خوبی انجام دهد، باید فضای حاکم بر دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و جهت گیری‌های آن کاملاً منطبق بر تفکر صحیح و خالص انقلابی و حزب‌اللهی باشد.»

بیشتر بخوانید: شمخانی: دستگیری‌های اخیر صیانت از خبرنگاران است

او همچنین تاکید کرد که نباید “جهت‌گیری‌های زاویه‌دار با انقلاب اسلامی” در تصمیمات شورای عالی امنیت ملی تاثیر بگذارد.

خامنه‌ای بدون اشاره به جریان یا شخص خاصی گفت: «از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برخی تفکر انقلابی را قبول نداشتند و برخی هم با این‌که در داخل نظام بودند، اما اعتقادی به مبارزه با استکبار نداشتند که باید در مقابل این جریان ایستاد.»

او “جهت گیری و گرایش‌های انقلابی” را توهم و کلیات ندانسته، بلکه آنها را واضح و روشن و مبتنی بر اظهارات آیت‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دانست.

بیشتر بخوانید: خامنه‌ای برجام را با الزاماتی ۹ گانه تایید کرد

بر اساس اصل ۱۷۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی شورای عالی امنیت ملی وظایف زیر را بر عهده دارد: تامین منافع ملی، پاسداری از انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی و حاکمیت ملی، هماهنگی فعالیت‌های سیاسی، اطلاعاتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در ارتباط با تدابیر کلی دفاعی امنیتی و بهره‌گیری از امکانات مادی و معنوی کشور برای مقابله با تهدیدهای داخلی و خارجی.

اعضای شورای عالی امنیت متشکل از روسای سه قوه، رئیس ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح، مسئول امور برنامه و بودجه، دو نماینده به انتخاب رهبر و وزرای امور خارجه، اطلاعات و کشور هستند.

مصوبات شورای عالی امنیت ملی پس از تایید رهبر جمهوری اسلامی قابلیت اجرایی پیدا می‌کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates