24.02.2016

سردرگمی هواداران اصولگرایان از لیست های متناقض / پناهیان: فاجعه ای در راه است؛ به موحدی کرمانی رای ندهید

نظر: در حالی که کمتر از ۴۸ ساعت تا زمان آغاز رای گیری باقی مانده، هواداران جریان اصولگرا در تهران، از دستورالعمل های متناقضی که از سوی چهره های مرجع، تحلیلگران و شبکه های مختلف تلگرامی منتسب به این جریان داده می شود، سردرگم شده اند.

به گزارش «انتخاب» ، اولین مشکل آنجا بود که جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر سر جریان سازترین چهره انتخابات این دوره خبرگان ، یعنی آیت الله هاشمی رفسنجانی که خود هم عضو موسس جامعه مدرسین و هم عضو موسس جامعه روحانیت مبارز است، به اختلاف خوردند و با وجود فشار شدید افراطیون و حذف نام هاشمی از فهرست جامعه مدرسین، جامعه روحانیت با رای اعضای خود نام آیت الله هاشمی را در فهرست خود جای داد.

اصولگرایان که می دانند به ویژه در تهران حامیان بسیار کمتری دارند، به انواع روشها متوسل شده اند تا به هر ترتیب سه چهره اصلی خود را از تهران وارد خبرگان کنند؛ اما مشکل اینجاست که خود همین دستورالعمل ها که از جلسات محفلی و مذهبی و توصیه های شخصی گرفته و اکنون در صدها گروه و شبکه تلگرامی منتسب به اصولگرایان کشیده شده، آن قدر متناقض است که هواداران این جریان را به سردرگمی انداخته است.

در هفته جاری تلاش رسانه های این جریان برای اعلام برائت اعضای فهرست خبرگان مردم از این فهرست و آیت الله هاشمی و متلاشی کردن این لیست به شکست انجامید و بعد از آن که نقل قولهای غیر مستقیم و نادقیق از نامزدهای خبرگان علیه لیست مورد حمایت آیت الله هاشمی منتشر شد، حضرات آیات و حجج اسلام بطحایی گلپایگانی، دری نجف آبادی، نصرالله شاه آبادی، سید هاشم حمیدی و.. ضمن تاکید بر مخالفت با رسانه های بیگانه، مطالب اختلاف انگیز نقل شده از خود را تکذیب کردند.

آیات امینی، قمی، علوی، ری شهری، سجادی، زالی، قائم مقامی و.. نیز در مصاحبه هایی ضمن تاکید بر ارزش رای مردم به سلایق مورد علاقه خود، زدن انگ و اتهام انگلیسی به فقهای مورد تایید شورای نگهبان را بداخلاقی دانسته و به ان هشدار دادند.

اکنون که فهرست مورد حمایت آیت الله هاشمی پابرجا مانده و علاوه بر ۱۶ تن در تهران، از ۶۲ نفر در کل کشور نیز حمایت کرده، انواع دستورالعملها به هواداران اصولگرایان داده می شود که انان را گیج و سردرگم کرده است.

از یک سو به طور رسمی رای دادن به کل فهرست جامعه مدرسین تبلیغ می شود و از سوی دیگر این فهرست با حذف نام دکتر روحانی، رئیس جمهوری و گنجاندن نام حجت الاسلام اختری در بیلبوردهای بزرگ در سطح شهر تبلیغ می شود.

138852_821
از سوی دیگر برخی که به نظر نزدیک به جبهه پایداری هستند، با انتخاب ۶ نفر از فهرست جامعه مدرسین توصیه کرده اند تنها به آیات جنتی، یزدی، مدرسی یزدی (۳ فقیه شورای نگهبان) مصباح، مومن (برادر آیت الله محمد مومن، فقیه شورای نگهبان) و باقری کنی رای دهند.

138853_770
برخی دیگر توصیه کرده اند فقط به اعضای غیرمشترک لیست جامعه مدرسین با فهرست خبرگان مردم رای داده شود تا رای بالای ۸ عضو مشترک دولیست (آقایان روحانی، قمی، ری شهری، موحدی کرمانی، امینی، امامی کاشانی، دری نجف آبادی و میرمحمدی) در کنار رای بالای چهره هایی چون آیت الله هاشمی، و حجت الاسلام علوی، زمینه ساز بیرون ماندن آیات جنتی، مصاح و یزدی نشود.

جالب آن که برخی تقسیم بندی را پیچیده تر کرده و گفته اند به ضد انگلیسی ها (جنتی، یزدی، مصباح)، غیرمشترک ها با لیست هاشمی (باقری کنی، اعرافی، مدرسی، مومن) و نیز برائت جویندگان از لیست انگلیسی (ولو مشترک) رای دهید.

138854_636
اما تازه ترین توصیه که از سوی حجت الاسلام پناهیان، واعظ مشهور مورد علاقه صداوسیما در حاشیه مراسم فاطمیه انجام و صوت آن در گروه های اصولگرا پخش شده، از همه جالب تر است.

وی با بیان این که با رای نیاوردن آیات مصباح، جنتی و یزدی فاجعه پدید می آید، توصیه کرده حتی به موحدی کرمانی و ری شهری رای ندهید تا رای بالاتر آنها از امثال جنتی و یزدی و مصباح، باعث خداحافظی این سه تن از خبرگان نشود.

این روحانی نزدیک به جریان پایداری، در حاشیه یکی از سخنرانی ها خود در ایام فاطمیه، درباره نحوه رای دادن به فهرست خبرگان اظهاراتی را مطرح کرده است. پناهیان به «بچه حزب الهی ها» توصیه کرده تا به هشت نفر غیر مشترک در فهرست های خبرگان مردم (مورد حمایت هاشمی رفسنجانی) و جامعه مدرسین رای بدهند تا به گفته او آن سه نفر (آیات جنتی،محمد یزدی و مصباح یزدی) بتوانند رای بیاورند:

– در انتخابات مجلس شورا و مجلس خبرگان باید به چه صورتی رای بدهیم؟

در مجلس باید لیستی رای داد. برای خبرگان هم به هرکسی که در لیست آقایان (لیست مورد حمایت هاشمی) نیست، باید رای داد.

– پس مثلا آقای موحدی کرمانی و ری شهری چه طور؟

موحدی و ری شهری حتی اگر خودسر هم نوشته باشند، نباید رای داد. برای این که اینها (حامیان لیست خبرگان مردم) مهندسی کردند. شما (اگر به )همان آدم خوبهای اون لیست(خبرگان مردم) را رای بدهید، این سه نفر(آیات یزدی،مصباح و جنتی) رای نمی آورند. باید به هشت نفر رای داد به اضافه دو نفری که خارج از لیست هستند، یعنی اختری و حمیدی(که) می شود ده تا. اگر همه این کار را بکنند، امید است که این سه نفر بروند داخل.(مجلس خبرگان) چون آنها مهندسی کردند.یک مقاله بی بی سی فارسی گذاشته است..

– خب به این ده نفر رای بدهیم، آقای موحدی و ری شهری و آن شش نفر(مشترک) هم رای بدهیم چیزی نمی شود..

می دانی چه می شود؟ آنها(حامیان خبرگان مردم) که به اینها(هشت نفر مشترک) رای می دهند، ما هم رای می دهیم(به هشت نفر مشترک) رای آنها(هشت نفر مشترک) بالا می آید و رای آن سه نفر(جنتی،یزدی و مصباح) می آید پایین.به اشتراکی ها در خبرگان نباید رای داد. می دانید دارد فاجعه می شود.ببینید آنها عمدا این کار را کردند. آنها دنبال مهندسی آرا بودند..

– پس چرا خودشان نمی گویند؟

آقای موحدی امروز گفته است که آنها بیخود کردند اسم من را در لیست(خبرگان مردم) گذاشتند.

– ولی این قدر بردش کم است که من نمی دانستم..

آنها آمدند این پیشنهاد را به ما دادند! به ما بچه حزب اللهی ها! که شما بیا به موحدی کرمانی رای بده که جنتی تو نرود.که ما هم داریم اجرا می کنیم! و ما نباید اجرا کنیم..

– یعنی..

بله. نه تنها افراد مشترک خوب، در آن لیست(خبرگان مردم) هست. افراد غیر مشترک خوب هم در آن لیست(خبرگان مردم) هست.آقای بطحایی، آقای شاه آبادی، آقای اسماعیلی. اینها که هیچ وقت مرید آقای هاشمی نمی شوند.ولی آنها را نوشته (در فهرست) که آنها (یزدی،جنتی و مصباح) رای نیاورند. اگر دو نفر بچه حزب اللهی ها به آن لیست (خبرگان مردم)هم رای بدهند که قطعا آنها (یزدی،جنتی،مصباح) رای نمی آورند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates