09.03.2016

مقام سپاه: موشک دو هزار کیلومتری را برای اسرائیل طراحی کردیم

رادیوفردا: ساعتی پس از شلیک دو موشک بالیستیک در قالب یک رزمایش، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که ایران موشک‌های دو هزار کیلومتری‌اش را برای اسرائیل طراحی کرده است.

خبرگزاری‌های ایران روز چهارشنبه، ۱۹ اسفندماه، گزارش دادند که سپاه پاسداران دو موشک بالیستیک به نام‌های قدر اچ و قدر اف را از ارتفاعات بخش شرقی البرز شلیک کرده‌ است.

این دو موشک در قالب مانوری به نام «اقتدار ولایت» شلیک شد.

همزمان فرمانده هوافضای سپاه پاسداران گفت که موشک‌های ایران متعلق به «لبنان، سوریه، فلسطین و همه مظلومان جهان است».

به گزارش خبرگزاری تسنیم، او همچنین با اشاره به این که اسرائیل «به آخر خط رسیده است» گفت: «علت این که موشک‌های دو هزار کیلومتری طراحی کردیم، برای هدف قرار دادن دورترین دشمن یعنی رژیم صهیونیستی است.»

به گفته این مقام بلندپایه سپاه، «دشمنان بعد از برجام امنیت ملی ایران را هدف قرار دادند». او هیچ توضیحی درباره این اتهام نداد.

آزمایش موشک قدر اچ صبح روز ۱۹ اسفندماه انجام شد.

خبرگزاری تسنیم برد موشک‌ قدر اف را حدود دو هزار کیلومتر و برد موشک قدر اچ را حدود ۱۷۰۰ کلیومتر عنوان کرده است.

تنها یک روز پیش از این، آزمایش‌های موشکی دیگری نیز انجام شده‌ بود.

یک مقام آمریکا ۱۸ اسفند اعلام کرد که ایالات متحده از نزدیک گزارش‌های منتشره درباره آزمایش‌های موشک بالیستیک از سوی ایران را دنبال می‌کند.

به گفته این مقام آمریکایی در صورت تایید، از طریق شورای امنیت سازمان ملل «پاسخ مناسبی» به این اقدام موشکی جمهوری اسلامی داده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، روز ۱۹ اسفند در این باره گفت: «این موشک‌ها کاملا ایرانی است ولی متعلق به ملت فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و همه مظلومین جهان است.»

ایران از حزب‌الله لبنان و دولت سوریه حمایت می‌کند. حزب‌الله لبنان از سوی ایالات متحده و برخی دیگر کشورهای جهان، یک گروه تروریستی محسوب می‌شود. کشورهای غربی در عین حال از منتقدان حکومت بشار اسد هستند و خواستار آن که، برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه، او در نهایت از قدرت کناره‌گیری کند. ایران نیز مخالفان اسد را به ادامه یافتن بحران در سوریه متهم کرده‌است.

پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، رو سه‌شنبه گفته بود کنگره آن کشور به تلاش‌های خود برای تشدید تحریم‌های علیه ایران ادامه می‌دهد تا این حکومت اقدامات «تحریک‌آمیز خود علیه آمریکا و همپیمانانش» را متوقف کند.

آقای رایان گفته بود موشک‌های آزمایش‌شده در روز سه‌شنبه «نقض قوانین بین‌المللی» است.

مقام‌های ایرانی، از جمله رئیس‌جمهوری پیشین یا رهبر جمهوری اسلای، در مواردی خواستار «حذف اسرائیل از نقشه زمین» شده‌ یا گفته‌اند جنگ با اسرائیل «بايد تکليف را نهايی کند».

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، از مخالفان سرسخت توافق اتمی میان تهران و شش قدرت جهانی بود. او خواستار آن شده بود تا «تهدید جدی نظامی علیه ایران» همواره حفظ شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates