29.03.2016

تفاوت برداشت وزارت کشور و شورای نگهبان بر سر ابطال آرای مینو خالقی

    دویچه‌وله: رئيس ستاد انتخابات کشور می‌گوید که وزارت کشور موضوع رد صلاحیت مینو خالقی، از نمایندگان منتخب اصفهان را بررسی کرده و در این خصوص با شورای نگهبان اختلاف نظر دارد. به گفته او، علت ابطال آرای خالقی به او اطلاع داده شده است.
    مینو خالقی، نماینده منتخب مردم اصفهان برای مجلس دهم

    مینو خالقی، نماینده منتخب مردم اصفهان برای مجلس دهم

    دو مقام وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه (۹ فروردین / ۲۸ مارس) در گفتگو با خبرنگاران اعلام کردند که موضوع ابطال آرای مینو خالقی، یکی از نمایندگان منتخب مردم اصفهان در مجلس دهم، در دست پیگیری است.

    حسینعلی امیری، قائم مقام وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، گفت که شورای نگهبان هنوز دلایل ابطال آرای مینو خالقی را به وزارت کشور اعلام نکرده است.

    بیشتر بخوانید: شورای نگهبان آرای یکی از منتخبان اصفهان را باطل کرد

    همچنین محمد حسین مقیمی، معاون سیاسی وزارت کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور، گفت که پس از برگزاری انتخابات در اصفهان شورای نگهبان نظراتی را مطرح کرد که وزارت کشور مبادرت به بررسی آن‌ها کرده و به زودی نظر خود را در این باره اعلام می‌کند.

    مقیمی گفت که شورای نگهبان و وزارت کشور در مورد انتخابات اصفهان اختلاف نظر دارند: «نظر شورای نگهبان و حوزه سیاسی وزارت کشور در ارتباط با انتخابات اصفهان از منظر حقوقی متفاوت است.»

    مقیمی همچنین گفت که علت ابطال آرای منتخب مردم اصفهان به خود او اعلام شده است.

    شورای نگهبان در آغاز سال نو از باطل شدن آرای یکی از منتخبان مردم اصفهان به نام مینو خالقی خبر داده بود. این در حالی بود که پیش‌تر ستاد انتخابات کشور اعلام کرده بود که پنج نفر، از جمله خانم خالقی، در دور اول انتخابات اصفهان به مجلس دهم راه یافته‌اند.

    پس از آن اصلاح‌طلبان اصفهان در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهور، خواستار دخالت او در موضوع حذف یکی از نمایندگان منتخب اصفهان در انتخابات ۷ اسفند و حفاظت از آرای مردم اصفهان شدند.

    بیشتر بخوانید: اعتراض اصلاح‌طلبان به رد صلاحیت یک نماینده منتخب

    خود مینو خالقی نیز بعد از انتشار خبر حذفش از نمایندگی مردم در واکنش به رد صلاحیت خود از سوی شورای نگهبان پس از پایان انتخابات در اطلاعیه‌ای نوشت که تا کنون هیچ ابلاغی مبنی بر تخلفات تبلیغاتی یا دیگر موارد در رد صلاحیت خود دریافت نکرده است.

    رسول زرگرپور، استاندار اصفهان نیز که در نشستی خبری اعلام کرده بود موضوع ابطال آرای مینو خالقی را پیگیری خواهد کرد، گفته بود که علت رد صلاحیت این نماینده منتخب اعلام نشده است.

    احتمال داده می‌شود که دلایل رد صلاحیت مینو خالقی در فاصله یک هفته اخیر به او اعلام شده باشد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates