29.03.2016

حمله‌ای خطرناک‌تر از استاکس‌نت در راه است/جنگ سایبری سه‌گانه ایران، آمریکا و اسراییل

من و تو: به گزارش روزنامه اسراییلی «هاآرتص»، آدمیرال مایکل راجرز، هفته گذشته به اسراییل سفر کرده بود و با مقامات ارشد دفاعی و «یگان ۸۲۰۰» وابسته به شعبه امنیت نظامی اسراییل دیدار کرده است.
رییس آژانس امنیت ملی آمریکا، دیدارهای محرمانه‌ای با مقامات دفاعی و امنیتی اسراییل در خصوص افزایش همکاری‌ها در زمینه جنگ سایبری به ویژه علیه حمله‌های ایران و حزب الله لبنان داشته است.
خبرگزاری اسپوتنیک، نیز گزارش داده است که سازمان امنیت ملی آمریکا در همکاری با واحدهای اطلاعاتی اسراییل در حال برنامه ریزی برای راه اندازی پروژه‌ای مشابه «استاکس نت» است

رییس آژانس امنیت ملی آمریکا، دیدارهای محرمانه‌ای با مقامات دفاعی و امنیتی اسراییل در خصوص افزایش همکاری‌ها در زمینه جنگ سایبری به ویژه علیه حمله‌های ایران و حزب الله لبنان داشته است.

به گزارش روزنامه اسراییلی «هاآرتص»، آدمیرال مایکل راجرز، هفته گذشته به اسراییل سفر کرده بود و با مقامات ارشد دفاعی و «یگان ۸۲۰۰» وابسته به شعبه امنیت نظامی اسراییل دیدار کرده است.

آژانس امنیت ملی آمریکا، مسوول حمایت از شبکه‌های کامپیوتری و ارتباطات دولت آمریکا در مقابل حمله‌های سایبری است و به نوشته هاآرتص، همکاری بین آژانس امنیت ملی آمریکا و «یگان ۸۲۰۰» عمیق است و از بیش از ده ها سال سابقه دارد.

این گزارش می افزاید، اسراییل در معرض حمله‌های سایبری ایران و حزب‌الله قرار دارد و این حملات در ماه‌های اخیر افزایش یافته است.

گفتنی است، آژانس امنیت ملی آمریکا بزرگترین نهاد اطلاعاتی آمریکا است و در زمینه جمع‌آوری اطلاعات فعالیت داشته و مسئول حمایت از شبکه‌های کامپیوتری و ارتباطی دولت آمریکا در برابر حملات سایبری است.

از سوی دیگر خبرگزاری اسپوتنیک، نیز گزارش داده است که سازمان امنیت ملی آمریکا در همکاری با واحدهای اطلاعاتی اسراییل در حال برنامه ریزی برای راه اندازی پروژه‌ای مشابه «استاکس نت» است که به گفته کارشناسان بسیار خطرناک تر از «استاکس نت» است.

بر اساس این گزارش، اخیراً سازمان امنیت ملی آمریکا پروژه‌ای جدید در کشورهای خاورمیانه راه اندازی کرده که هدف اصلی آن حزب الله لبنان و ایران است.

اسپوتنیک می افزاید، سازمان امنیت آمریکا با همکاری «یگان ۸۲۰۰» اسراییل، در سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ مسئول ایجاد ویروس «استاکس نت» بود که موجب بروز مشکلاتی برای تاسیسات هسته‌ای ایران شد.

این دیدارها در حالی صورت می گیرد که هفته گذشته وزارت دادگستری آمریکا، دادنامه‌ای علیه حدود شش نفر شهروند ایران به جرم حمله‌های سایبری صادر کرد بود. این یکی از مهم‌ترین محاکمه‌های آمریکا علیه کشوری خارجی به جرم هک اینترنتی خواهد بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates