06.04.2016

از این پس انتقاد از آزمایشات موشکی سپاه پاسداران در ایران خیانت تلقی می‌شود

رادیوفرانسه: رییس قوۀ قضاییه ایران، آیت الله صادق آملی لاریجانی، در جلسۀ مسئولان عالی قضایی کشور گفت : زیر سئوال بردن دستاوردهای موشکی ایران خیانت است و دادستان های سراسر کشور با هر سخنی که به گفتۀ رییس قوۀ قضاییه ایران در جهت تضعیف یا تخریب دستاوردهای نظامی، امنیتی و موشکی ایران ایراد شود برخورد می کنند.

صادق لاریجانی انتقاد از آزمایشات موشکی سپاه پاسداران را در جهت “القای رسانه های غربی” دانست که می گویند شکافی بزرگ میان مردم و مسئولان جمهوری اسلامی ایران به وجود آمده و مردم این کشور از نظام جمهوری اسلامی ناراضی هستند.
رییس قوۀ قضاییه ایران بی آنکه صریحاً نامی از اکبر هاشمی رفسنجانی ببرد، موضعگیری اخیر او را در مورد آزمایشات موشکی سپاه پاسداران سخت مورد انتقاد قرار داد و آن را مصداق “خیانت به کشور” خواند. در پی آزمایشات اخیر موشکی سپاه پاسداران که تحریم های جدید آمریکا علیه ایران را به دنبال داشت، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحۀ تویتر خود نوشت که “دنیای فردا دنیای گفتگو است و نه موشک ها”. سخن هاشمی رفسنجانی واکنش تُند آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، را برانگیخت که صریحاً منتقدان آزمایشات موشکی سپاه پاسداران را به خیانت و همسویی با دشمن متهم کرد و گفت که به پشتوانۀ توان موشکی ایران آمریکا ناگزیر از مصالحه با ایران بر سر برنامۀ اتمی این کشور شد.
در پی این واکنش و حملات پیاپی فرماندهان سپاه پاسداران و رییس قوۀ قضاییه جمهوری اسلامی ایران، اکبر هاشمی رفسنجانی از اساس اظهارات اش را در مورد آزمایش های موشکی سپاه پاسداران تکذیب کرد و گفت : “جمله ای را به من نسبت داده اند که از اساس خلاف واقع است و اصلاً بیان نشده است.” در اثبات این سخن اکبر هاشمی رفسنجانی سپس خود را از مبتکران صنایع موشکی ایران معرفی کرد.
با این حال، رییس قوۀ قضاییه ایران با تکرار یا در واقع قانون کردن واکنش رهبر جمهوری اسلامی ایران، گفت : “نباید صحنه را برای ورود افرادی که توان امنیتی، نظامی و همچنین اصول نظام را تخریب و تضعیف می کنند، بازگذاشت.” همزمان، علی مطهری در اظهاراتی جداگانه گفت که هدف انتقادات اخیر رهبر، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اکبر هاشمی رفسنجانی نبوده است.
امروز همچنین سردار پاسدار مسعود جزایری، معاون تبلیغاتی ستاد کل نیروهای مسلح ایران، در اظهاراتی جداگانه گفت که توان موشکی سپاه پاسداران خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است و به هیچ کس اجازۀ دست اندازی به آن داده نخواهد شد.
سردار جزایری بار دیگر دولت حسن روحانی را به اجرای عملی و واقعی شعار آیت الله خامنه ای دربارۀ “اقتصاد مقاومتی” فراخواند و گفت که کلید حل مشکلات اقتصادی کشور نه در دست خارجی ها که در دست نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است که هم تجربۀ موفقی در زمینۀ بازسازی اقتصادی کشور دارند و هم “آمادۀ نقش آفرینی در این عرصه هستند.”

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates