10.04.2016

بازداشت دو برادر در شهر بانه کردستان

خودنویس: دکتر حسن دانشمند و حسین دانشمند در آستانه نوروز با یورش ماموران وزارت اطلاعات به خانه مادری‌شان بازداشت شدند و تا کنون اطلاعی از آنان در دست نیست.

نیروهای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی روز ۲۷ اسفند دو برادر را در شهر بانه استان کردستان دستگیر کردند. حسن دانشمند، پزشک ۴۳ ساله و برادرش حسین دانشمند، پیله‌ور ۴۱ ساله، از آن روز تا کنون در بازداشت هستند و از سرنوشت آن‌ها اطلاعی در دست نیست.

این دو تن، همراه با خانواده‌های خود برای تعطیلات نوروزی به خانه مادری خود در شهر بانه رفته بودند که نیروهای امنیتی با یورش به خانه‌ای که چهار کودک در آن بودند و استفاده از اسپری فلفل، اقدام به بازداشت حسین دانشمند کردند. زمانی که برادر بزرگ او به دلیل ایجاد رعب و وحشت برای مادر کهنسال و کودکان اعتراض کرد، او را نیز دستگیر کردند و با خود بردند.

با گذشت بیش از سه هفته از زمان بازداشت، نه تنها به این دو تن حق ملاقات و دسترسی به وکیل داده نشده، بلکه از علت دقیق بازداشت و محل نگهداری آنان نیز اطلاعی در دست نیست. تا کنون هیچ‌گونه اتهام رسمی علیه آنان اعلام نشده و پرونده آنان نیز به دادگاه ارجاع نشده است. حسن دانشمند همراه با خانواده‌اش ساکن تهران است و حسین دانشمند به کار پیله‌وری در نواحی مرزی مریوان اشتغال داشت. او برای کار مرتب به کردستان عراق سفر می‌کرد و به نظر می‌رسد که همین امر باعث ایراد اتهام ارتباط با گروه‌های کرد مخالف نظام به او شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates