12.04.2016

دهن‌کجی سخنگوی قوه قضاییه به زندانیان سیاسی محروم از مرخصی، اژه ای: رحیمی کل ایام عید را در مرخصی بود؛ شاید تمدید هم شده باشد

کلمه: چکیده : محمدرضا رحیمی در حالی برای چندمین بار در ایام حبس خود به مرخصی آمده است که بسیاری از زندانیان سیاسی مانند احمد هاشمی، هادوی، هدایت، طباطبایی، محمدی، شریعتی، رونقی و … که سال‌ها و ماه‌هاست در زندان‌های کشور احکام ناعادلانه خود را سپری می‌کنند از امکان استفاده از مرخصی نوروزی محروم ماندند. در همین حال زندانیان سیاسی ای چون ضیا نبوی که از سال ۸۸ در زندان به سر می برد چند روز مانده به نوروز با تمدید نشدن مرخصی به زندان بازگشت تا سال را در زندان سمنان تحویل کند….

کلمه – گروه خبر: سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز خود با اعلام این خبر که مولاوردی، معاون رییس جمهور به دلیل اعلام اطلاعاتی درباره ی یک روستا به دادسرا احضار شده است، تصریح کرد که محمدرضا رحیمی معاون امین دولت احمدی‌نژاد در ایام عید به مرخصی ۱۵ روزه آمده است.

به گزارش کلمه، محمدرضا رحیمی در حالی برای چندمین بار در ایام حبس خود به مرخصی آمده است که بسیاری از زندانیان سیاسی مانند سیداحمد هاشمی، محمدامین هادوی، بهاره هدایت، ریحانه طباطبایی، نرگس محمدی، علی شریعتی، حسین رونقی و … که سال‌ها و ماه‌هاست در زندان‌های کشور احکام ناعادلانه خود را سپری می‌کنند از امکان استفاده از مرخصی نوروزی محروم ماندند. در همین حال زندانیان سیاسی ای چون ضیا نبوی که از سال ۸۸ در زندان به سر می برد چند روز مانده به نوروز با تمدید نشدن مرخصی به زندان بازگشت تا سال را در زندان سمنان تحویل کند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در اولین نشست خبری خود در سال ۹۵ همچنین با توضیحاتی درباره ی پرونده بابک زنجانی مدعی شد که صدور حکم اعدام برای این کاسب تحریم گروکشی نبوده است.

صدور حکم اعدام برای «بابک زنجانی» بر مبنای گروکشی نبوده است

محسنی‌اژه‌ای همچنین به پرونده نفتی اشاره کرد و گفت: حکم فساد فی الارض برای این متهمین صادر و به وکلای سه متهم ابلاغ شده و آنها در زمان قانونی اعتراض می کنند و پرونده به دیوان عالی کشور خواهد رفت که باید منتظر نظر دیوان باشیم. در این زمینه من دو مطلب را در برخی رسانه ها و سایت دیدم که لازم است درباره آن توضیح بدهم.

سخنگوی قوه قضاییه در توضیح این مطالب، گفت: مطلب اول این بود که گفته شده این متهم را محکوم به اعدام کرده اند تا گروکشی کنند که او پولش را بدهد، در حالیکه اصلا قوه قضاییه بر این مبنا حکم صادر نمی کند بلکه بعد از تحقیقات دو ساله حکمی که بر اساس انطباق با قانون بوده اینگونه صادر شده است، البته قوه قضاییه تلاش می کند طلب نفتی را وصول کند و تا الان هر اقدامی که در این زمینه متصور بوده را تعقیب کرده و در داخل و خارج اموال شناسایی شده هر چند که این اموال تکافوی همه بدهی را نمی دهد، اما به دنبال این هستیم که حتی اگر متهم می تواند قرض بگیرد یا از راه های دیگری تامین کند این پول وصول شود.

محسنی‌اژه ای اظهار کرد: نکته دوم که درباره متهم اصلی این پرونده طرح شده این است که قوه قضاییه حکمی داده اما قصد و انگیزه اصلی بر اجرای حکم نیست، در حالیکه این حرف هم درست نیست و قوه قضاییه بر اساس تشخیص قاضی این حکم را صادر کرده، البته اینکه در دادگاه تجدیدنظر چه اتفاقی بیفتد ما هم واقعا حکم را نمی دانیم اما اینکه بر اساس مصلحت اندیشی حکمی داده شده باشد درست نیست.

پرونده متعرضان به سفارت عربستان در دادسراهای تهران و روحانیت

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه یکی از پرونده‌های مهمی که در سال ۹۴ ظرف ۷۰ روز به صدور کیفرخواست منجر شد، حمله به سفارت عربستان بود،‌ گفت: این پرونده در نیمه دوم سال ۹۴ تشکیل شد و ۱۲۱ نفر کسانی بودند که در این پرونده دستگیر شدند و قرار وثیقه یا قرار بازداشت موقت و یا قرار تأمین مناسب دیگری برای آنها صادر شد، ۲۴ نفر هم در رابطه با این پرونده احضار شدند که برخی از آنها منتهی به صدور قرار و برخی از آنها که اتهامی نداشتند، بدون قرار آزاد شدند.

وی تاکید کرد: نهایتاً برای ۴۸ نفر از این افراد کیفرخواست صادر شد و پرونده‌شان در دادسرای تهران است و البته پرونده حدود ۳ الی ۴ نفر هم در دادسرای روحانیت است.

محسنی اژه‌ای با اشاره به پرونده مدیرعامل قبلی بانک صادرات در پرونده موسوم به فساد ۳ هزار میلیاردی که در سال ۹۴ نیز رسیدگی شد، گفت: ۴۴ نفر دیگر از افراد بانک صادرات که در رابطه با پرونده ۳ هزار میلیاردی بودند، پرونده‌شان تشکیل و محاکمه شدند.

وی افزود: دادگاه این افراد تمام شده و آخرین دفاع هم اخذ شده است که احکام آنها یا صادر شده یا در شرف صدور حکم است.

مولاوردی به دادسرا احضار شده است

محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود با اهالی رسانه در پاسخ به سئوالی درباره پرونده شکایت مسئولان قضایی سیستان و بلوچستان از معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور اظهار کرد: در مورد این پرونده مطلبی مطرح شده بود و مسئولان قضایی سیستان و بلوچستان آن را به تهران فرستادند و دادسرای تهران خانم مولاوردی را احضار کرده و قرار است ایشان در دادسرا حاضر شوند، توضیح بدهند و پاسخگو باشند.

«محمدرضا رحیمی» ۱۵ روز در ایام عید به مرخصی آمد

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا آقای رحیمی در ایام عید از مرخصی استفاده کرده و این که وی هنوز به زندان بازنگشته صحت دارد؟ گفت: آقای رحیمی در ایام عید به مدت ۱۵ روز از مرخصی استفاده کردند و غیبت نکردند، البته بنده اطلاعی ندارم که این مدت را تمدید کرده یا خیر.

وی یاد آور شد: ما بخشنامه‌ای را داریم که در ایام عید برای کمک به خانواده‌ها صادر شده و این افراد مستثنی هستند و بقیه زندانیان از مرخصی استفاده می‌کنند که این مرخصی از یک هفته تا ده الی ۱۵ روز ادامه دارد و تمدید هم می‌شود و زندانی غیبت نمی‌کند. بلکه درخواست می‌دهد و با دلایل موجه دادستان را قانع می‌کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates