14.04.2016

سیل در ۹ استان ایران؛ ‘پل شناور دزفول را آب برد’

بی‌بی‌سی: به گزارش رسانه‌های ایران طغیان رود دز در استان خوزستان باعث سرریز شدن آب از روی سد دز و جاری شدن سیل در دزفول و روستاهای اطراف شده و در ایلام یک زن در اثر جاری شدن سیل جان خود را از دست داده است.

بارندگی و سیل به استان‌های خوزستان و ایلام محدود نبوده و مناطقی از استان‌های لرستان، کرمانشاه، فارس، چهارمحال، همدان، کردستان و آذربایجان شرقی هم دچار سیل یا آب گرفتگی شده‌اند.

خبرگزاری ایرنا گزارش داده است که سیلاب صبح امروز پنج‌شنبه ۲۶ فروردین پل شناور دزفول را با خود برد و جاده ساحلی این شهر را تخریب کرد.

به گفته مدیر بحران استانداری خوزستان میزان وروردی آب دریاچه سد دز به هشت هزار متر مکعب بر ثانیه رسیده که تا کنون”بی‌سابقه” بوده است.

روستاهای پایین سد دز در حال تخلیه هستند و مقام‌های محلی از سپاه و ارتش درخواست کمک کرده‌اند.

مسئول روابط عمومی سپاه از دستور فرمانده این نیرو به سپاه‌های استانی برای استفاده از “تمام ظرفیت‌های خود برای امدادرسانی به مردم و کمک به مسئولین” خبر داده است.
Image copyright MEHR
Image caption سیل در کرمانشاه

خبرگزاری صدا و سیما از تشکیل جلسه شورای عالی مدیریت بحران کشور به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور خبر داده است. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، برای شرکت در اجلاس سران کشورهای اسلامی به ترکیه سفر کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا به نقل از مدیر عامل هلال احمر استان ایلام سیل در روستای میمک صالح آباد در استان ایلام یک “زن جوان” را با خود برده و “جسد این زن هنوز پیدا نشده است”.

در استان لرستان یک قطار به علت بارندگی و ریزش کوه از ریل خارج شده و شرکت راه آهن ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که خط آهن شمال به جنوب تا اطلاع ثانوی مسدود خواهد بود.

عکس‌ها و ویدیوهایی که کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند نشان می‌دهد آب در خیابان‌های اصلی بعضی شهرهای سیل‌زده جاری شده و رفت و آمد را مسدود کرده است.

ایرنا از قطع شدن راه ارتباطی ۸۰ روستا در اثر جاری شدن سیل در الیگودرز در استان لرستان و همین طور محاصره دو روستای شهر اسدآباد در استان همدان خبر داده است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان پل دختر در لرستان هم گفته است که خط اصلی انتقال آب آشامیدنی در اثر بارش‌های شدید و طغیان رودخانه کشکان شکسته و هم اکنون مردم شهر از آب ذخیره شده استفاده می‌کنند.

همچنین مسئولان از قطع شدن آب شرب ده‌ها روستا در استان لرستان خبر داده‌اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates