03.05.2016

مینو خالقی: از منتشرکنندگان عکس‌های جعلی شکایت می‌کنم

بی‌بی‌سی: مینوخالقی، منتخب سوم اصفهان در مرحله اول انتخابات مجلس ایران که شورای نگهبان آرای او را باطل اعلام کرده است، می‌گوید از افرادی که عکس‌های “جعلی” و بدون حجاب منتسب به او را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند، شکایت خواهد کرد.

خانم خالقی در صفحه تلگرام خود نوشته است که افرادی برای رسیدن به “منافع و مطامع سیاسی خود تمام اصول شرعی و قانونی را زیر پا گذاشته‌اند” و در فضای مجازی “تصاویر جعلی” را منتشر کرده و به او نسبت داده‌اند.

اشاره خانم خالقی به چند عکس است که به تازگی در بعضی کانال‌های تلگرام منتشر و در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شده است. در این عکس زنی بدون حجاب دیده می شود و ادعا شده که این خانم، مینو خالقی است.

خانم خالقی می‌گوید این عکس‌ها هیچ ارتباطی به او ندارد.

مینو خالقی تاکید کرده که “پایبند به شریعت اسلامی” است و از مسئولان قضایی می‌خواهد با کسانی که این عکس‌ها را منتشر کرده‌اند، برخورد کنند.

عکس‌های منسوب به خانم خالقی زمانی منتشر شده که اختلاف میان دولت و شورای نگهبان بر سر ورود او به مجلس بالا گرفته است.

بیشتر بخوانید: اعتراض اصلاح‌طلبان به رد صلاحیت دیرهنگام مینو خالقی

مینوخالقی کیست؟ او منتخب سوم اصفهان در مرحله اول انتخابات است که از فهرست امید و مورد حمایت ائتلاف اصلاح‌طلبان و میانه‌روها بود، اما شورای نگهبان آرای او را باطل کرد.

دلیل ابطال آرای او چیست؟ شورای نگهبان می‌گوید که دلیل ابطال آرای خانم خالقی را به او اعلام کرده است. این دلایل به‌طور رسمی منتشر نشده است. گفته می‌شد تصاویری از او وجود دارد که در سفری به چین در گذشته با مردی دست داده است. علی مطهری، نماینده مجلس در اعتراض به باطل شدن آرای خانم خالقی گفته بود “مصافحه” و این‌که ایشان در خارج از کشور “با مردی دست داده است” قابل اثبات نیست ضمن این که دست دادن در صورتی که با دستکش باشد “بدون اشکال” است.

نظر دولت چیست؟ وزارت کشور و رئیس‌جمهوری ایران مخالف ابطال آرای خانم خالقی هستند. وزیر کشور از مجلس خواسته درباره این اختلاف “استفساریه” صادر کند.

تاکید دوباره معاون روحانی: خالقی نماینده هجدهم است

مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ایران امروز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت (دوم مه) بار دیگر تأکید کرده است که از نظر دولت و “شخص رئیس جمهور”، خانم خالقی یکی از ۱۸ زن راه یافته به دوره بعدی مجلس است و تکلیف او باید در مجلس مشخص شود.

آقای انصاری گفته است: از نظر رئیس‌جمهور نمایندگان زن مجلس ۱۸ نفر هستند نه “هجده منهای یک”.

مجید انصاری گفته است فقط نمایندگان مجلس می‌توانند برای سایر منتخبان تعیین تکلیف کنند و در بررسی اعتبارنامه آنها تصمیم نهایی را بگیرند.

دیروز هم حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران تلویحا گفته بود مینو خالقی یکی از ۱۸ نماینده زن مجلس است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates