09.05.2016

آموزش «پنج زبان غیرانگلیسی» به زودی در مدارس ایران

من و تو: از این پس پنج زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی و روسی در مدارس تدریس خواهد شد.
حسن روحانی در واکنش به صحبت‌های آیت الله خامنه ای‌ گفته بود آموزش زبان در ایران نیازمند فراهم شدن شرایط تدریس و تقاضا برای آموزش آن هم است.

چند روز پس از صحبت‌های رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه زبان علم فقط زبان انگلیسی نیست و انتقاد شدید از اینکه چرا تا این اندازه در ایران به آموزش زبان انگلیسی توجه می‌‌شود، امروز معاون شورای عالی آموزش و پرورش گفت از این پس پنج زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی و روسی در مدارس تدریس خواهد شد.

البته احمد عابدینی شرط تدریس یک زبان در مدارس را تشکیل کلاس هایی با حداقل ۱۵ نفر دانست و افزود کمتر از این تعداد، کلاس تشکیل نخواهد شد.

او تاکید کرد طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش این وزارتخانه موظف شده شرایط تدریس و آموزش برای متقاضیان فراگیری زبان‌های خارجی به غیر از زبان انگلیسی را در هر مدرسه فراهم کند.

حسن روحانی در واکنش به صحبت‌های آیت الله خامنه ای‌ گفته بود آموزش زبان در ایران نیازمند فراهم شدن شرایط تدریس و تقاضا برای آموزش آن هم است؛ نکته‌ای که بسیاری از کارشناسان هم به آن اشاره کرده و معتقدند در شرایط کنونی‌ امکانات لازم از جمله مدرسان خبره برای آموزش زبان‌های دیگر در سطح گسترده و در مدارس مختلف ایران وجود ندارد.

در همین ارتباط، غلامعلی حداد عادل هم ضمن تائید نظر رهبر جمهوری اسلامی گفت دقیقا همان روز و پس از ابراز این اظهارات، شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ای که ریاست آن با رئیس‌جمهوری بوده، دبیرخانه شورا را موظف به بررسی کارشناسانۀ راه‌های اجرای توصیۀ آیت الله خامنه ای‌ کرده است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی اضافه کرد یکی‌ از راه‌ها این است که برای داوطلبان زبان‌های غیرانگلیسی – حتی اگر دو درصد دانش‌آموزان باشند – کلاس ویژه‌ای در ساعات مناسب تشکیل شود تا آنها بتوانند زبان مورد علاقۀ خود را بیاموزند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates