13.05.2016

مصالحه بر سر حذف مینو خالقی؛ نفر ششم به مجلس می رود

پایش: منابع آگاه از افزایش احتمال مصالحه بر سر حذف مینو خالقی و ورود علیرضا آجدانی نفر ششم انتخابات اصفهان به مجلس خبر می دهند.

به گزارش سایت خبری «پایش»، هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه چند روز قبل، نظر شورای نگهبان درباره رد صلاحیت مینو خالقی را تایید کرد. آرای هیات حل اختلاف صرفا مشورتی است و الزام آور نمی باشد، اما به نظر می رسد حذف خانم خالقی قطعی شده است.

وزارت کشور پیش از این حاضر به پذیرفتن نظر شورای نگهبان مبنی بر رد صلاحیت منتخب اصفهان بعد از اعلام نتایج آرا نشده بود. دولت معتقد است نظر شورای نگهبان درباره صلاحیت نامزدها بعد از تایید صحت انتخابات نافذ نیست.

یک منبع آگاه امروز به سایت خبری «پایش» گفت که دولت اگرچه از رویه شورای نگهبان در رد صلاحیت خانم خالقی انتقاد دارد اما در صورتی که همانند انتخابات دوره گذشته سمیرم، نفر بعدی به مجلس راه یابد اعتراضی نخواهد کرد.

مذاکره کنندگان دولت و وزارت کشور با شورای نگهبان می گویند حتی اگر مینو خالقی از فهرست منتخبان حذف شود، بر اساس رویه گذشته شورای نگهبان باید علیرضا آجدانی نفر ششم که او هم یک اصلاح طلب است به مجلس راه یابد اما شورای نگهبان با حذف خالقی گفته است که باید مجددا انتخابات میان دوره ای برگزار شود. به گفته آنها در دوره گذشته انتخابات، آرای مسعود پیرمرایان نفر اول حوزه سمیرم توسط شورای نگهبان ابطال شد اما نفر بعدی به مجلس راه یافت.

/

این منبع آگاه به «پایش» گفت که ظاهرا ایراد دولت به عدم وحدت رویه شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفته و قرار است علیرضا آجدانی، نفر ششم انتخابات اصفهان به جای وی به مجلس راه یابد. آجدانی در فهرست اصلاح طلبان اصفهان قرار داشته و به نظر می رسد با راهیابی وی به مجلس، دولت و اصلاح طلبان نیز از پایان این ماجرا راضی خواهند بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates