13.05.2016

لاریجانی اعتقادی به فعالیت در چارچوب اصولگرایی ندارد

سحام: در آستانه مجلس دهم و بحث ریاست مجلس آتی بیژن نوباوه‌وطن در گفت‌وگویی با ایلنا در واکنش به تغییر مناسبات و صف‌بندی‌های سیاسی اصولگرایان پیش و پس از برگزاری انتخابات و با اشاره به بازگشت مجدد لاریجانی به اصولگرایان باقی‌مانده در مجلس، گفته: این‌که لاریجانی پیش از انتخابات باوجود دعوتی که ازسوی بزرگان اصولگرایی از او به عمل آمد، در کنار اصولگرایان حاضر نشد، به این دلیل بود که برای خود برنامه داشت.

نوباوه بر این باور است که لاریجانی دوستان خود را از طریق لیست امید وارد مجلس کرد او گفت: لاریجانی هم از نام اصولگرایی و هم از نام اصلاح‌طلبی برای خود رای جمع کرد و همزمان نماینده‌ها و نزدیکان خود را که به‌عنوان رهروان ولایت در مجلس نهم فعال بودند، از شهرستان به تهران آورد و از طریق «لیست امید» وارد مجلس کرد.

این نماینده مجلس نهم اضافه کرد: بنابر اطلاعات واثقی که دارم، لاریجانی ابتدا دوستان خود در مجلس نهم را به دولت تحمیل کرد و ازطریق دولت، ‌ آن‌ها را به اصلاح‌طلبان و «لیست امید» تحمیل نمود.

نوباوه تاکید کرد: لاریجانی به هیچ عنوان اعتقادی به فعالیت در چارچوب اصولگرایی ندارد و در عمل نیز این مسئله را به اثبات رساند و در جریان انتخابات نیز در لیست اصلاح‌طلبان قم قرار گرفت.

نوباوه‌وطن اعلام کرد: با این حساب، نباید لاریجانی را بنا به آن‌چه در گذشته ادعا می‌کرده، اصولگرا دانست و در شاخه اصولگرایی برررسی کرد. درواقع ممکن است ایشان بنابر شخصیت ظاهری مسئله‌ای را مطرح کرده‌باشد اما در باطن به دنبال چیز دیگری بوده‌است.

لاریجانی به‌خاطر منافعش دوباره درکنار اصولگرایان قرار گرفت

او همچنین در پاسخ به این سوال که چرا لاریجانی پس از انتخابات بار دیگر در کنار اصولگرایان قرار گرفته، خاطرنشان کرد: لاریجانی به خاطر منافعش بعد از انتخابات بار دیگر خود را درکنار اصولگرایان قرار داده‌است. این افراد برای ماندن در صحنه، حاضرند خط عوض کنند.

اظهار بی‌اطلاعی نماینده اصولگرای مجلس نهم از فعالیت اصولگرایان مجلس دهم

این نماینده عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم همچین با ابراز بی‌اطلاعی از فعالیت‌های کمیته هفت‌نفره اصولگرایان اعلام کرد که قصد ندارد درباره فعالیت‌های اصولگرایان مجلس دهم اظهارنظر کند و در پاسخ به سوالی درباره آینده اصولگرایی اعلام کرد: اصولگرایی همیشه اصولگرا خواهند ماند و کسانی که از اصولگرایی سوءاستفاده می‌کنند، باید درباره به خطر افتادن آینده اصولگرایی اظهارنظر کنند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم یادآور شد: اصولگرایی یک جریان واقعی و فطری انقلاب است که همیشه پایبند به اصول انقلاب بوده‌است و بسیاری از افرادی که امروز ادعا می‌کنند که اصولگرا هستند، درواقع اصولگرا نیستند؛ چرا که اصولگرایی صرفاً یک خط فکری و جریان سیاسی نیست.

نوباوه‌وطن در پایان تصریح کرد: به عبارت دیگر هر کسی که اعتقاد به پیشرفت، استقلال و تمامیت ارضی کشور و حفظ منافع ملی داشته‌باشد، اصولگرا است و هرکس که چنین خصائل و شاخص‌هایی را نداشته‌باشد، ‌ اصولگرا نیست.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates