14.03.2013

مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسد: مهر تایید «مهندس حسین» بر یک تحلیل انتخاباتی، با حمله مجدد کیهان به بازتاب

هاشمی نامه: چندی پیش سردبیر جوان و هسته ای کیهان پیش با حمله به دکتر عارف، او را بالقوه موسوی دوم نامیده و به وی توصیه کرده بود در انتخابات کاندیدا نشود.اگر کیهان حضور این افراد را مفید و نقد آنها را غلط می داند، چرا این دیدگاه را به سردبیر خودش نمی گوید؟

در پی انتشار تحلیل “بازتاب” درباره سناریوی موجود درباره شرکت برخی چهره ها در انتخابات، روزنامه کیهان بار دیگر وکیل مدافع چهره های اصلاح طلب شد و به بازتاب حمله کرد.

این روزنامه مدعی شد سایت بازتاب ضمن حمله به عارف و روحانی، آنها را آدم های رده 2 برای ضایع کردن خاتمی و هاشمی معرفی کرده که بخشی از سناریوی مهندسی شده برای انتخابات هستند.

البته «بازتاب» چهره هایی نظیر عارف و روحانی متعادل تر و باتجربه تر از برخی نامزدهای موجود اصولگرا می داند، اما این دلیل نمی شود تحلیل خود از برنامه مهندسین سناریونویس برای انتخابات و گمانه زنی درباره میزان اقبال جامعه به چهره های مختلف و برداشت ها و توصیه های خود را که در راستای منافع کشور می داند، بیان نکند.

نکته جالب اینجاست که کیهان در حالی ژست دلسوزی برای چهره های اصلاح طلب گرفته و وکیل مدافع آنها شده که از میزان محبوبیت خود در میان اصلاح طلبان و هواداران بالقوه این افراد آگاه است و از قضا با همین دفاع امروز خود از حضور عارف و روحانی در انتخابات، تلویحا بر تحلیل “بازتاب” مهر تایید زده و نشان داده که نامزدی این افراد، بخشی از سناریوی مورد نظر جریانی است که کیهان نیز بخشی از آن است.

البته در این میان یک نکته می ماند و آن این که اگر کیهان حضور این افراد را مفید و نقد آنها را غلط می داند، چرا این دیدگاه را به سردبیر جوان و هسته ایش نمی گوید؟

لازم به ذکر است، مهدی محمدی، سردبیر جوان کیهان چندی پیش با حمله به دکتر محمدرضا عارف، او را بالقوه موسوی دوم نامیده و به وی توصیه کرده بود در انتخابات کاندیدا نشود.

وی گفته بود: «آقای عارف که اخیراً شروع به اظهار نظر کرده یک رادیکالیسم غیرمنتظره را از خود نشان داده و بیان می‌کند به هیچ وجه آن چهره معتدلی که در ظاهر نشان می‌دهد نیست؛ او حتما قابلیت تبدیل شدن به یک موسوی دیگر را دارد و با این روحیه‌ای که او از خود نشان داد می‌تواند به‌سرعت به یک گزینه خطرناک و رادیکال تبدیل شود، بنده بعنوان یک فعال سیاسی به آقای عارف توصیه می‌کنم که وارد صحنه انتخابات نشود چراکه ظرفیت لازم برای حضور در این صحنه را ندارد و اخیراً نشان داده که به راحتی می‌توان او را بازی داده و به سمت مقابله با نظام سوق‌داد.
زبان‌بازی‌های آقای عارف مشکلی را حل نمی‌کند او سعی می‌کند یک راه گریزی برای عدم مرز بندی با فتنه 88 پیدا کند اما قطعاً چنین راه گریزی وجود ندارد اگر فضا انتخاباتی شود ادبیات عارف به‌سرعت رادیکالی خواهد شد و به سمت ساختارشکنی می‌رود.»

روزنامه کیهان در ادامه نسبتهای کذب دیگری هم به “بازتاب” داده و نوشته است: برخی گردانندگان «بازتاب امروز»، همکاران اخراجی سایت اولیه بازتاب (وابسته به محسن رضایی) هستند که تا مدت ها تظاهر به اصولگرایی می کردند اما به تدریج در فتنه سبز هویت اصلی آنها لو رفت و دو ماه پیش به ملاقات خاتمی رفته اند و از وی خواستند در انتخابات نامزد شود.

این در حالی است که مسوولان سایت “بازتاب امروز” تا آخرین روز فعالیت سایت اولیه “بازتاب”، اداره آن را برعهده داشتند و همچنین اعتقادشان به اصولگرایی پابرجاست، اما به معنای واقعی کلمه و پایبندی به اصول، نه دنباله روی از افرادی چون برادر حسین که در زیر پا گذاشتن اصول دینی و انقلابی و اخلاقی و دروغ و تهمت و ظلم به دلسوزان انقلاب، گوی سبقت را از همگان ربوده اند.

درمورد ملاقات با سید محمد خاتمی نیز، اگر برادر حسین به متن گفتگوهای این جلسه که در بازتاب منتشر شد، نگاهی می کردند یا نوار آن را از برادران گرفته و استماع می کردند، در می یافتند که اتفاقا همکاران “بازتاب” نه تنها خاتمی را به نامزدی در انتخابات توصیه نکردند، بلکه وی را به پرهیز از اصرار بر کاندیداتوری توصیه و تاکید کردند تنها در صورتی وارد این میدان شود که نظام از او به این منظور دعوت نماید.

در متن سخنان نماینده “بازتاب” در این جلسه خطاب به خاتمی آمده بود:اگر نظام برای حل مشکلات و تهدیدات بین المللی احساس نیاز به حضور اصلاح طلبان کند، مطمئنا از شما دعوت خواهد کرد، و زمینه و شرایط حضور شما را که باید با استقبال پشتوانه اجتماعی و بدنه مردمی اصلاح طلبان باشد، فراهم می کند، اما اگر نظام این احساس نیاز را نکند، قطعا هر ابراز تمایل به حضور و اصرار بر کاندیداتوری شما به زیان اصلاح طلبان و جامعه خواهد بود.

گفتنی است برادر حسین اگرچه قبل از انقلاب دانشجوی علوم پزشکی بوده، اما به دلیل استعداد بالا و همچنین تجارب بالا در انتخابات های گذشته، شایسته لقب مهندس حسین نیز می باشند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates