03.06.2016

رییس‌جمهور ایران: فاصله‌ای میان ما و رهبر وجود ندارد

بی‌بی‌سی: حسن روحانی، رییس جمهوری ایران در یک سخنرانی گفته است فاصله‌ای میان دولت و رهبر ایران وجود ندارد.

او شب گذشته، سیزدهم خرداد، در مراسم بیست و هفتمین سالگرد درگذشت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است: “آنانی که آرزو دارند فاصله ما با یکدیگر و قوا با رهبری را مشاهده کنند، این آرزو را با خود به گور خواهند برد.”

پیشتر معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر آقای روحانی رسانه‌های به گفته او “معاند” را به “خبرسازی و جعل خبر” با نیت ایجاد “تقابل” میان دولت و رهبر متهم کرده بود.

واکنش معاون ارتباطات دفتر آقای روحانی به خبری بود که بر اساس آن گفته شده بود آیت‌الله علی خامنه‌ای دستور داده “تغییراتی” در دولت ایجاد شود از جمله آن که برادر رییس جمهور از دولت “کنار گذاشته شود.”

بیشتر بخوانید: ۱۱ اختلاف علنی رهبر و رییس‌جمهور ایران

حسن روحانی در سخنرانی شب گذشته خود در مقبره بنیانگذار جمهوری اسلامی با تشریح چگونگی انتخاب رهبر وقت ایران، یادآور شد که آیت‌الله علی خامنه‌ای در زمان رسیدن به رهبری شرط مرجعیت نداشته است و با نظر آیت‌الله خمینی این شرط حذف شده است.

او توضیح داد: “امام مسیر بازنگری قانون اساسی را هموار کرد. چه کسی می‌توانست شرط مرجعیت را از رهبری بردارد؟ امام گفت مرجعیت لازم نیست و اگر مجتهدی از سوی نمایندگان ملت مورد تایید قرار بگیرد، او فقیه خواهد بود.”

در قانون اساسی ایران در زمان درگذشت آیت‌الله خمینی تصریح شده بود که رهبر کشور باید از میان مراجع تقلید شیعه انتخاب شود.

بیشتر بخوانید: ولایت منهای فقاهت؟

رییس‌جمهوری ایران در سخنان خود از انتخاب مجلس خبرگان وقت حمایت کرده و آیت‌الله خامنه‌ای را “سالم‌ترین، آگاه‌ترین و با لیاقت‌ترین فرد” برای رسیدن به رهبری توصیف کرده است.

در مراسم شب گذشته به گزارش ایرنا عده‌ای سعی کردند سخنرانی حسن خمینی، حامی سیاسی رییس‌جمهوری ایران را بر هم بزنند. بیشتر اینجا بخواند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates