08.06.2016

جلوگیری از میتینگ‌های تلگرامی جوانان در ایران

دویچه‌وله: گروهی از دختران و پسران دهه ۸۰ روز سه‌شنبه (هفتم ژوئن/ ۱۸ خرداد) به دعوت یک گروه تلگرامی با عنوان “Tehran Meeting” قرار گذاشتند به مناسبت آغاز تعطیلات تابستانی به مجتمع تجاری کوروش بروند، اما تعداد شرکت‌کنندگان از آنچه تصور می‌شد فراتر رفت و در نهایت با دخالت پلیس تجمع پراکنده شد.

برخی از افرادی که در این میتینگ شرکت کرده بودند، در شبکه‌های اجتماعی از برخورد شدید پلیس برای متفرق کردن افراد و استفاده از گاز اشک‌آور خبر داده‌اند.

انتشار خبر برگزاری این میتینگ اما در شبکه‌های اجتماعی انعکاس وسیعی داشت. آنچه بیش از همه در شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر به چشم می‌خورد، دسته‌بندی دهه‌‌های مختلف سنی و گاه به طنز و شوخی و گاه به طعنه و کنایه نوشتن از نسل دهه ۸۰ بود.

برای مثال کاربری می‌نویسد: «متولدین دهه سی: انقلاب کردن. دهه چهل: با عراق جنگیدن. دهه پنجاه: کار کردن و غصه خوردن. دهه شصت: فلسفه بافتن. دهه هفتاد: درس خوندن. دهه هشتاد: میتینگ رفتن.

برخی دیگر از کاربران اما درباره این نسل این‌طور اظهار نظر کرده‌اند: «جدا از حاشیه‌های میتینگ کوروش، هماهنگی این عده زیاد عالیه. من و دوستام بخوایم قرار بذاریم باید از ۲ ماه قبل منت همه رو بکشیم، آخرش نصفشون نمیان.»

و یا اظهار نظر کاربر دیگری که از زاویه دیگری به میتینگ این نسل نگاه کرده است: «میتینگ کوروش یه پیام خیلی روشن داره؛ نسل جدید اگرچه بی‌پرنسیپ و منفعت‌طلب و بی‌آرمانه اما هر چیزی که بخواد رو به سرعت و بدون ترس به دست میاره».

و اما هم‌زمان با این خبر که هنوز در شبکه‌های اجتماعی داغ است، سایت بسیج‌نیوز خبر داده است که “همایش هنجارشکنانه آب بازی مختلط در کرج” هم با دخالت ماموران پلیس به هم خورده است. گفته می‌شود، قرار این آب بازی هم در شبکه‌های اجتماعی گذاشته شده بود.

در همین رابطه دادستان عمومی و انقلاب کرج نیز در واکنش به فردی که اقدام به فراخوان میتینگ آب بازی در شبکه‌های اجتماعی و تجمع در پارک ۴۰۰ کرج با آب بازی مختلط کرده بود، گفته است: «برخی از افرادی که برای تشکیل این “هنجارشکنی” سرشاخه بودند و از جوانان دعوت به عمل می‌آوردند تا در آب بازی شرکت کنند، شناسایی و ارشاد شدند. ما اجازه نخواهیم داد امسال برنامه آب بازی مختلط دختر و پسر در کرج انجام شود.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates