09.06.2016

«بارکد» با حذف صدای «یاس» اکران می‌شود

عصرایران: اصلاحیه تغییر تیتراژ پایانی فیلم «بارکد» برای صدور پروانه نمایش این فیلم سینمایی توسط بهرام رادان، بازیگر این فیلم رسانه‌ای شد تا بدین ترتیب مسئولان شورای پروانه نمایش نسبت به اعمال این ممیزی تجدیدنظر کنند اما با موضع‌گیری مسئولان سینمایی مبنی بر لزوم تغییر موسیقی تیتراژ پایانی، این فیلم سینمایی از امروز با اعمال اصلاحیه اکران می‌شود.

به گزارش تابناک،«بارکد» پنجمین فیلم سینمایی مصطفی کیایی است که احتمالاً همچون «عصر یخبندان»، «خط ویژه» و «ضدگلوله» توجه تماشاگران را به خود جلب می‌کند. «بارکد» قرار بود از امروز – 19 اردیبهشت – در کنار «ایستاده در غبار» اکران شود اما احتمالا این اتفاق با چند روز تاخیر رخ خواهد داد؛ چرا که با وجود تغییر موسیقی تیتراژ این فیلم به عنوان اصلاحیه به عوامل این فیلم اعلام شده بود، این اتفاق رخ نداده بوده و حالا با تاکید متولیان سینما، کیایی و همکارانش به دنبال این تغییر رفته‌اند.

در همین زمینه بهرام رادان که شنیده می‌شود، در انتخاب «یاس»، خواننده زیرزمینی برای تیتراژ پایان «بارکد» نقش داشته و به همین دلیل واکنش نشان داده، در اینستاگرامش نوشت: «تاریخ تکرار می‌شود: حدود 10 سال پیش جناب مهرجویى تماس گرفتند و گفتند: “دارند جلوى اکران سنتورى را می‌گیرند.” بیشتر ایرادشان روی صداى محسن چاوشی بود…

و حالا مصطفی کیایی زنگ زد و گفت نگران اکران چهارشنبه بارکد به خاطر صدای یاس است؛ انگار تماس‌هایی گرفته شده بود. تمام تلاشم این است که بارکد به سرنوشت سنتورى مبتلا نشود. یاسر، رفیق عزیزم هم خوب می‌داند که براى شنیده شدن صدایش در سالن‌های سینما تمام سعى‌مان را کرده‌ایم و می‌کنیم. به امید روزى که همه صداها شنیده شوند… آمین.»

پس از این که این سخنان توسط رادان رسانه‌ای شد، حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به سوالی در مورد خبر توقف نمایش عمومی فیلم «بارکد» در سالن‌های سینمایی به دلیل پخش صدای یاسر بختیاری ملقب به «یاس» در تیتراژ این اثر سینمایی گفت: «طبق آخرین خبری که از معاونت ارزشیابی و نظارت گرفتم، پیش از این اصلاحاتی به فیلم وارد شده بود که موسیقی فیلم هم جزو همین اصلاحات بود و طبق آخرین تصمیمی که گرفته شده، صدای این خواننده پخش نمی‌شود.»

فیلم «بارکد» امروز با اعمال اصلاحیه‌ها از جمله موسیقی تیتراژ پایانی به دست پخش کننده رسیده و فیلم مطابق با برنامه از امروز – چهارشنبه 19 خرداد – در سینماها اکران می‌شود و احتمالاً فضای کسل‌کننده اکران را مجدداً تغییر خواهد داد.

ملاحظه پخش صدای یاسر بختیاری که با لقب «یاس» شناخته می‌شود از آن جهت بوده که این خواننده زیرزمینی در ایران مجوز ندارد و پخش فیلم تازه کیایی با این تیتراژ پایانی نه تنها برای «بارکد» می‌توانست حاشیه‌ساز باشد لکه بستر لازم را برای ایجاد حاشیه‌ای تازه توسط عده‌ای فراهم می‌کرد.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates