14.06.2016

دختران یزدی در جشن فارغ‌التحصیلی به جای کلاه،چادر به آسمان پرت کردند، جنجال به پا شد

رادیوفرانسه: جشن فارغ‌التحصیلی جمعی از دختران دانش‌آموز در یزد جنجالی شد.
جنجالی که مقامات محلی را به ماجرا باز کرد از آنجایی شروع شد که ویدئویی از جشن فارغ‌التحصیلی در سالن در تاریخ شانزدهم خرداد این شهر برگزار شده بود در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد.
در ویدئو دیده می‌شود که در لحظه‌ای از جشن مجری برنامه از دختران چادری می‌خواهد به نشانه فارغ‌التحصیلی خود چادر خود را به آسمان پرت کند. حرکتی سمبلیکی که غالباً دانش‌آموزان و دانشجویان فارغ‌التحصیل با کلاه مخصوص این مراسم‌ها انجام می‌دهند اما این حرکت توهین به “چادر”و “حجاب برتر”خوانده شده است.


محمد صالح جوکار نماینده یزد در مجلس نهم در واکنش به این اتفاق در گفتگو با رسانه‌ها عنوان کرده است: “برداشتن چادر به عنوان یک ابزار شادی و خوشحالی قطعاً برای جامعه فرهنگی شهر یزد مناسب نیست. طبعاً مسئولان آموزش و پرورش یزد در برابر اتفاقی که در یکی از مدارس این شهر رخ داده و به موجب آن از دانش آموزان خواسته شده تا برای خوشحالی‌شان چادرهای خود را برداشته و به هوا پرتاب کنند، باید پاسخگو باشند.”

با افزایش فشارها پیرامون این اتفاق سازمان‌های مختلف اعلام می‌کنند مسئولیتی در برگزاری این مراسم نداشته‌اند. مدارس مختلفی که دانش‌آموزان آنها در این مراسم شرکت کرده‌اند هرگونه دخالت در شکل برگزاری آن را رد کرده‌اند. همچنین اداره کل فرهنگ و ارشاد نیز “هرگونه نقش در چادرپرانی”در این مراسم را تکذیب کرده است.
مجری برنامه نیز در پی انتشار گسترده این ویدئو در شبکه‌های اجتماعی با انتشار چند ویدئو در شبکه‌های مجازی از “مردم یزد”عذرخواهی کرده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates