15.03.2013

تشکیل 50 هزار شبه نظامی در سوریه توسط ایران و حزب الله

رادیوفرانسه: ژنرال آویو کوچاوی، رییس اطلاعات ارتش اسرائیل، گفته است که جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان به منظور یاری رسانی به بشار اسد پنجاه هزار شبه نظامی سوری را آموزش داده و تجهیز کرده اند.

ژنرال کوچاوی، همچنین گفته است که نه فقط جمهوری اسلامی ایران سلاح و اطلاعات در اختیار رژیم بشار اسد قرار می دهد، بلکه نیر می کوشد به همراه حزب الله لبنان استقرار خود در سوریه بعد از دورۀ بشار اسد را تدارک ببیند. رییس اطلاعات ارتش اسرائیل افزوده است که از تابستان گذشته ایران منابع مالی تشکیل یک سازمان شبه نظامی سوری به نام “ارتش مردمی” را تأمین کرده و وظیفۀ آموزش نظامی این نیرو را بر عهدۀ حزب الله لبنان گذاشته است.

ژنرال کوچاوی اضافه کرده است که هدف ایران و حزب الله افزایش شمار شبه نظامیان سوری به صد هزار نفر است. او شمار مخالفان مسلح بشار اسد را نیز صد هزار نفر برآورد کرده است. ژنرال کوچاوی همچنین گفته است که حدود ده هزار اسلامگرای افراطی که از منابع مالی جداگانه برخوردارند و به سلاح های نسبتاً پیشرفته نیز مجهزند علیه رژیم بشار اسد در سوریه مبارزه می کنند.

رییس اطلاعات ارتش اسرائیل در پایان افزوده است که هدف جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان از تشکیل شبه نظامیان “ارتش مردمی” در سوریه نخست دفاع از منافع و اموال خود در این کشور است. او هدف درازمدت ایران و حزب الله را تشکیل ارتشی دانسته که بتواند هدایت سوریه را پس از سقوط بشار اسد در دست بگیرد.

در اظهاراتی جداگانه، دیپلمات های غربی که نخواسته اند نام شان فاش شود به خبرگزاری رویترز گفته اند که دولت ایران طی سه چهار ماه اخیر بر پشتیبانی های نظامی اش از رژیم بشار اسد به طرز قابل توجه ای افزوده است. همین منابع گفته اند که جمهوری اسلامی ایران همچنان به طرق مختلف از جمله از طریق عراق، لبنان و ترکیه به ارسال اسلحه برای رژیم بشار اسد ادامه می دهد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates