15.03.2013

وکیل ستار بهشتی: شوک منجر به مرگ از سوی بازجو وارد آمده است

رادیوفرانسه: روز گذشته برخی از مقام های مسوول در پرونده مرگ ستار بهشتی وبلاگ نویس ایرانی مدعی شدند وی بر اثر شوک مرده است و عنوان کرده اند پرونده بررسی علت مرگ وی مختومه شده است اما وکیل خانواده ستار بهشتی با تاکید بر باز بودن پرونده گفته است اگر علت مرگ شوک هم باشد این شوک از سوی بازجو به ستار بهشتی وارد آمده است.

با گذشت چندمین ماه از مرگ ستار بهشتی در بازداشتگاه فتا و عدم برگزاری هرگونه دادگاهی در این زمینه روز گذشته مهدی دواتگری نماینده مجلس شورای اسلامی ادعا کرد که این پرونده بسته شده است. در حالی که گیتی پورفاضل، وکیل خانواده بهشتی در آخرین اظهار نظر در این رابطه گفته است:« چنین چیزی صحت ندارد و پرونده هنوز در مرحله مقدماتی است.»

این تحولاتی در حالی است که دو هفته پیش گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی با اشاره به کند شدن روند رسیدگی به پرونده فرزندش این رویکرد را غیرمنطقی توصیف کرده و گفته بود: متاسفانه تا کنون خبری از رسیدگی به پرونده ستار نیست. قرار بوده بعد از چهلم به پرونده فرزندم رسیدگی کنند، اما الان می گویند شش ماه طول خواهد کشید.
مادر ستار بهشتی تهدید کرده بود که اگر دادگاه علنی تشکیل نشود، او خود را در مقابل دادگاه خواهد کشت.
با این حال تاکنون هیچ مقام قضایی ای خبری پیرامون زمان برگزاری دادگاه بررسی قتل ستار بهشتی در بازداشتگاه پلیس ایران اعلام نکرده است.
اما مهدی دواتگری مسئول پیگیری پرونده مرگ ستار بهشتی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، درباره آخرین جزئیات مربوط به مرگ ستار بهشتی مدعی شده است: «شوک روانی و فیزیکی علت مرگ ستار بهشتی است و به عبارتی این پرونده بسته شده است.»
اما وکیل خانواده ستار بهشتی در گفتگو با صدای آلمان گفته است که چنین چیزی صحت ندارد و پرونده بسته نشده است.
به گفته خانم پورفاضل پرونده ستار بهشتی هنوز در مرحله مقدماتی است و حتی به دادگاه نرفته تا مختومه شود. پورفاضل می‌گوید تنها ممکن است پزشکی قانونی گزارش جدیدی درباره علت مرگ ارسال کرده و علت قطعی مرگ را اعلام کرده باشد که در آن صورت، باز باید دید شوک روانی و فیزیکی توسط چه شخصی به ستار بهشتی وارد شده است. وی تصریح دارد که این شوک قطعا توسط بازجو به ستار بهشتی وارد شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates