24.06.2016

آیت‌الله خامنه‌ای وعواقب منفی افشای حقوق‌های نجومی

رادیوفرانسه: سخنان شب گذشته آیت الله خامنه ای در مراسم افطاری که با اعضای هیات دولت حسن روحانی داشت، نشان می دهد که از عواقب منفی افشای اخباری از این دست همه نگران شده اند.

در حالیکه ماجرای افشای حقوق های نجومی برخی از مقامات دولتی این روزها به عرصه تمام رسانه های کشور، از جمله رادیو و تلویزیون دولتی کشیده است، دولت روحانی با عجله می کوشد خود را از این مهلکه نجات دهد.
ورود شخص رئیس جمهوری به این ماجرا، بقصد شناسائی متخلفان و نیز سپردن مسئولیت شناسائی موارد تخلف به معاون اول ریاست جمهوری – اسحاق جهانگیری – و سپس عذر خواهی محمد باقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت از مردم به همین مناسبت، نشان می دهد که افکار عمومی نسبت به این حادثه حساسیت زیادی دارد و نمی توان آنرا اتفاقی گذرا ارزیابی کرد.

آیت الله خامنه ای در سخنرانی دیشب خود در مقابل اعضای هیات دولت ماجرای این حقوق های گزاف را ” هجوم به ارزش ها” توصیف کرد و البته کوشید این پدیده را کم اهمیت و ” استثنائی” بنامد. با این حال علی خامنه ای همین تعداد کم را هم ” خیلی بد” ارزیابی کرد و خواهان برخورد فوری با آن شد.

رهبر جمهوری اسلامی در این سخنرانی بار دیگر به دغدغه های همیشگی خود از آنچه که آنرا فتنه می نامد اشاره کرد و گفت که باید کاری کنیم که ” هیچ بهره ای به نفع فتنه ایجاد نشود.”

غلامحسین محسنی اژه ای سخنگو و معاون اول قوه قضائیه نیز صبح امروز در یک مصاحبه خبری بمناسبت هفته قوه قضائیه به موضوع حقوق های کلان پرداخت و به کسانی اشاره کرد که در یک ماه پنجاه و هفت میلیون تومان حقوق میگیرند و یا وام های سیصد میلیون تومانی با بهره چهار در صد دریافت می کنند.

اژه ای همه این موارد که بنظر می سالهای زیادی است در میان افراد صاحب امتیاز دولتی رایج است ” فساد ” نامید و محکوم کرد.

اژه ای در این مصاحبه گفت بر خلاف شایعاتی که می گویند ما به ” آفتابه دزدها برخورد می کنیم، نه با صاحبان روز ” تاکید کرد که این طور نیست و قوه قضائیه ” با بالاترین مفسده ها برخورد می کند.”

در روزهای اخیر شدت طرح این موضوع در رسانه ها به حدی است که برخی منابع هوادار دولت از سیاسی بودن انگیزه طراحان این بحث یاد کرده اند. آنها می گویند که این تعرض بقصد تضعیف دولت روحانی و فاسد نشان دادن آن انجام گرفته است.

گرچه می توان اذعان کرد که نشریات اصولگرا در مطرح کردن این حقوق های نجومی نقش چشم گیرتری دارند و بطور هماهنگ به افشاگری در این باره پرداخته اند، با این حال انتشار این فیش های حقوقی تقلبی نیست و این مدیران صاحب منصب دولتی هستند که مثلاً بیش از چهل میلیون تومان حقوق ماهیانه دریافت داشته اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates