07.07.2016

حمله ماموران شهرداری تهران به دانشگاه هنر و درگیری با حراست

رادیوفردا: اختلاف بر سر عمارت «قزاقخانه» منجر به حمله گروهی از ماموران شهرداری به دانشگاه هنر و درگیری با نیرو‌های حراست این دانشگاه شد.

اختلاف بر سر عمارت «قزاقخانه» منجر به حمله گروهی از ماموران شهرداری تهران به دانشگاه هنر و درگیری با نیرو‌های حراست این دانشگاه شد.

خبرگزاری ایلنا روز پنجشنبه (۱۷ تیر) به نقل از گروهی از دانشجویان دانشگاه هنر گزارش کرده که این حمله روز سه‌شنبه (۱۵ تیر) رخ داده است.

مخالفات نیرو‌های حراست با درخواست ماموران شهرداری تهران مبنی بر تخلیه قسمتی از «ضلع غربی» این دانشگاه و تخریب درب ورودی آن منجر به بروز درگیری میان آن‌ها شده است.

محمد طاهری٬ دبیر انجمن اسلامی دانشگاه هنر تائید کرده میان ماموران شهرداری و نیرو‌های حراست ضد و خورد صورت گرفته که با ورود پلیس این درگیری به پایان می‌رسد.

طاهری گفته «قسمت مورد نظر شهرداری در دانشگاه هنر، بیش از یک دهه پیش از ارتش خریداری و به دانشگاه هنر واگذار شده است.»

وی با طرح این پرسش که «معلوم نیست چرا شهرداری پس از سال‌ها به سراغ این ساختمان آمده»٬ افزوده شهرداری در زمان تعطیلات قصد داشت «بی‌سر و صدا» این کار را انجام دهد.

عمارت«قزاقخانه» واقع در محدوده باغ ملی از مهم‌ترین بافتهای تاریخی و فرهنگی شهر تهران محسوب می‌شود که بخش‌های عمده‌ای از آن در سال ۱۳۸۴ از سوی دانشگاه هنر خریداری شد.

شهرداری تهران آن‌طور که در گزارش‌ها آمده خواستار برچیده شدن دیواری در این بنا شده که مسئولان دانشگاه هنر با این درخواست مخالفت کرده‌اند.

شهرداری تهران در حال حاضر اختلاف‌های دیگری هم با برخی سازمان‌ها٬ نهاد‌ها و افراد بر سر مالکیت برخی زمین‌ها و ساختمان‌ها دارد که در مواردی منجر به بروز درگیری شده است.

بهمن ماهسال ۹۴ انتشار فیلمی از حمله مأموران شهرداری تهران با چماق، میله و قمه به کارواشی در شهرک غرب٬ جنجال‌های زیادی به همراه داشت و منجر به استعفای شهردار منطقه دو تهران شد.

ماموران شهرداری اسفند ماه سال گذشته نیز بار‌ها با گروهی از دست‌فروشان تهران درگیر شده بودند که این درگیری‌ها بازتاب‌های گسترده‌ای در جامعه ایران داشت.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates