12.07.2016

هشدار رفسنجانی نسبت به “سوراخ کردن کشتی انقلاب”

دویچه‌وله: هاشمی رفسنجانی ضمن انتقاد به مخالفان برجام هشدار داد که “سوراخ‌کردن کشتی انقلاب” همه را غرق می‌کند. هم‌زمان مشاور سیاست خارجی رهبر و رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی به طور تلویحی از نتیجه برجام ابراز ناخشنودی کردند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا علی اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از مسئولان، مدیران و کارشناسان حوزه رسانه و صنعت اظهار داشت که «عقلای قوم کم کم دارند متوجه می‌شوند که سوراخ کردن کشتی انقلاب همه را غرق می‌کند.»منظور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام از “همه” به احتمال زیاد جناج‌های گوناگون حکومت است که بر سر نزدیکی به غرب با یکدیگر اختلاف نظر دارند.
رفسنجانی همچنین تاکید کرده است: «در دنیایی که دهکده کوچک جهانی شده، عدم ارتباط با کشورها و عدم درک درست از شرایط جهانی، اقتصاد هر کشوری را دچار عقب‌ماندگی می‌نماید.»
ایسنا می‌نویسد: «رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به کارشکنی‌هایی که در مسیر ساختن ایران و حرکت کشور به سوی علم و پیشرفت و تعامل با جهانیان می‌شود، گفت: جای تعجب است که کسانی در داخل تمام برنامه‌های خویش را با هدف شکست دولت در انجام تعهدات و وظایف رسمی تنظیم می‌کنند و منافع ملی را فدای دستاوردهای باندی و جناحی می‌نمایند.»
بیشتر بخوانید: سردار سپاه از “صدهزار موشک آماده پرتاب به اسرائيل” خبر داد
رفسنجانی همچنین تاکید کرده است: «گروهی برای القای شکست برجام با هم مسابقه می‌دهند و گویا نمی‌دانند که تضعیف دولت، به تضعیف نظام می‌انجامد و اعتماد و امنیت سرمایه‌گذاران خارجی را برای ورود به ایران از بین می‌برد.»

همکاری بانک‌ها با قاچاقچیان
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش می‌پرسد: «قاچاقچی‌ها پول کارهای خود را برای ورود کالاهای قاچاق از کجا می‌آورند؟»
او معتقد است که قاچاقچیان «خیلی راحت با تسهیلات بانکی کشور خون مردم را می‌مکند و کالاهای بنجل قاچاقی را راحت‌تر از تولیدات داخلی در سراسر کشور پخش می‌کنند»، در حالی که «صاحب یک کارخانه که ضمانتی متقن و روشن دارد، نمی‌تواند تسهیلات بانکی بگیرد».
آمریکایی‌ها به تعهدات‌شان عمل نکردند

علی اکبر ولایتی: مخالفت آمریکا با اسلام و جمهوری اسلامی ایران است علی اکبر ولایتی: مخالفت آمریکا با اسلام و جمهوری اسلامی ایران است

یکی از افرادی که از پیامدهای تاکنونی برجام ابراز ناخشنودی می‌کند، علی‌اکبر ولایتی است. مشاور عالی علی خامنه‌ای در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی می‌گوید، ایران به تعهداتش عمل کرده، اما در این فاصله آمریکایی‌ها به تعهدات‌شان که رفع تحریم ها و آثار آن، آزادی تجارت و ارتباطات علمی، فن‌آوری، تجاری و مالی میان ایران و دیگر کشورها و غرب است، عمل نکردند».
در این زمینه مسئولان دولتی بارها تاکید کرده‌اند که عادی سازی‌روابط اقتصادی با کشورهای غربی مستلزم زمان بیشتری است. در آخرین موضع‌گیری، عباس عراقچی تاکید کرد، «انتظار نداشته باشیم خسارت‌های ۱۲ سال تحریم، چهارماهه جبران شوند و همه چیز به جای سابق خودش بازگردد.»
معاون وزارت امور خارجه ایران برای نمونه به صادرات فرش به آمریکا اشاره کرد و گفت، به‌رغم رفع تحریم‌ها، امکان فوری صادرات هزاران فرش به آمریکا نیست، زیرا «ما بازارهای خودمان را در آمریکا از دست داده‌ایم و فرش‌های هندی، چینی و پاکستانی جای فرش‌های ما را در آن بازار پر کرده است و تا دوباره به حالت اولیه خودش برگردد و در مورد فرش ایران در آمریکا تبلیغ و بازاریابی شود، همه اینها زمان می‌برد».
جلوگیری از معامله با بوئینگ
علی اکبر ولایتی در ادامه مصاحبه با صدا و سیمای جمهوری اسلامی به کارشکنی‌های مقامات آمریکایی انتقاد می‌کند. او می‌گوید: «می‌بینیم از زمانی که برجام امضا شده است، هر روز به بهانه‌ای در سنا یا کنگره آمریکا مصوبه‌ای را علیه ما تصویب می‌کنند که بعضی هم به امضای اوباما می‌رسد.»
این عضو هیات نظارت بر برجام در این رابطه به معامله کشورش با بوئینگ اشاره می‌کند.
پس از امضا تفاهم‌نامه با این شرکت ‌آمریکایی، مجلس نمایندگان ایالات متحده با تصویب دو متمم در لایحه بودجه مانعی برای معامله میان شرکت بوئینگ و دولت ایران ایجاد کرد.
جمهوری‌خواهان معتقدند که این هواپیماها می‌توانند از سوی سپاه پاسداران مورد استفاده نظامی قرار گیرند.
ولایتی در ادامه می‌افزاید: «یکی از محاسن مهم مذاکرات غیر از استیفای حق ایران این بود که بر آنهایی که به آمریکا خوشبین بودند نیز ثابت شد که مخالفت آمریکا با اسلام و جمهوری اسلامی ایران است. آن‌ها مخالف هستند که کشوری به نام اسلام حکومت، و قوانین اسلامی را اجرا و براساس تعهدات اسلامی به دیگر کشورهای اسلامی نیز کمک کند تا در مقابل توسعه‌طلبی استعمار و صهیونیست ها بایستند.»
بیشتر بخوانید: تصویب منع معامله بوئینگ با ایران در مجلس نمایندگان آمریکا
اظهارات رئیس قوه قضاییه

صادق آملی لاریجانی: آمریکایی‌ها هیچگاه دوست ما نبوده‌ و نخواهند بود صادق آملی لاریجانی: آمریکایی‌ها هیچگاه دوست ما نبوده‌ و نخواهند بود

صادق آملی لاریجانی نیز در نشستی با مسئولان عالی قضایی نیز تاکید کرده است که «آمریکایی‌ها هیچگاه دوست ما نبوده‌ و نخواهند بود».
به گزارش خبرگزاری فارس، لاریجانی در این نشست «به حمایت‌های آمریکا و برخی دیگر از کشورها از گروهک منافقین» نیز اشاره و تاکید کرده است: «آمریکایی‌ها با این رفتارهای دوگانه در قبال تروریسم چگونه گمان می‌کنند که حرف‌هایشان درباره مقابله با تروریسم باورپذیر باشد.»
مقامات جمهوری اسلامی “سازمان مجاهدین خلق” را “گروهک منافقین” می‌نامند و آن را یک سازمان تروریستی می‌‌دانند.
بیشتر بخوانید: واکنش‌ها در ایران به اظهارات ترکی فیصل در نشست مجاهدین خلق
فارس به نقل از آملی لاریجانی می‌نویسد: «مشکل آمریکایی‌ها بحث هسته‌ای کشور نیست و اگر در بحث هسته‌ای به توافقی برسیم آن وقت موضوع حقوق بشر به میان می‌آید؛ بعد به سراغ توان موشکی ایران می‌روند، وجود شورای نگهبان را نفی می‌کنند و در آخر هم چه بسا بگویند، در این نظام کسانی باشند که ما می گوییم.‌»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates