28.07.2016

پیامک تهدیدآمیز به مردم اردکان برای پرهیز از نصب عکس محمد خاتمی


رادیوفردا: وب سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، از ارسال پیامک «تهدیدآمیز» به مردم شهر اردکان مبنی بر برخورد با نصب عکس محمد خاتمی، رییس جمهوری اسبق ایران، بر روی خودروهای شخصی خبر داد.

براساس این گزارش این وب‌سایت در روز پنج شنبه، ۷ مرداد، در این پیامک اعلام شده که «نصب تصویر یکی از اعضای فتنه(خاتمی)روی خودرو ممنوع است و در صورت رویت مجدد پیگرد قانونی دارد».

عبدالله رمضان زاده، سخنگوی دولت محمد خاتمی، نیز در اینستاگرام خود متن این پیامک را منتشر کرده است. در روزهای گذشته نیز تعدادی از شهروندان اردکانی در شبکه‌های مجازی تصویر این پیامک را منتشر کرده بودند.

برای دریافت آخرین اخبار به تلگرام رادیو فردا بپیوندید

شهر اردکان در استان یزد زادگاه محمد خاتمی است و روح الله خاتمی پدر او سال‌ها امام جمعه این شهر بوده است.

درهمین حال سایت «یزدی نیوز» نیز ضمن انتشار تصویر این پیامک اعلام کرده است که « تعداد زیادی از شهروندان اردکانی» در ماه‌های گذشته تصویر محمد خاتمی را بر روی خودروهای شخصی خود نصب کرده‌اند.

تاکنون هیچ نهاد رسمی مسئولیت ارسال این پیامک‌ها را نپذیرفته‌ و مقام‌های رسمی نیز درباره آن اظهار نظر نکرده‌اند.

انتشار گزارش‌ها درباره این پیامک تهدیدآمیز درحالی است که صد‌ها نفر از فعالان سیاسی، فعالان اجتماعی و روزنامه‌نگاران نیز روز پنجشنبه ۱۰ تیر، پیامک «تهدیدآمیزی» را از «چهار شماره تلفن شخصی» دریافت کردند که از آنها خواسته ارتباط خود با «عناصر معاند خارج از کشور» را قطع کنند.

تاکنون هیچ یک از نهادهای جمهوری اسلامی مسئولیت ارسال این پیامک‌ها را نپذیرفته‌اند و وزارت اطلاعات ایران اعلام کرده که این پیامک‌ها از سوی این وزارتخانه ارسال نشده است.

در همین حال غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، روز ۱۳ تیر اعلام کرده بود که پیامک‌های ارسال شده «تهدید نیست» و اگر کسانی «تماسی با ضدانقلاب داشته باشند حتماً باید تذکر داده شود».

وی درعین حال گفته بود که اگر مشخص نباشد این هشدار‌ها از طرف چه کسی است «اشکال دارد».

برخی وب‌سایت‌ها از جمله سحام‌نیوز اعلام کرده بودند که امیر قطبی، سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه، دستور ارسال این پیامک‌ها را صادر کرده است اما دادستان تهران ارسال پیامک از سوی این نهاد را تکذیب کرده است.

موضوع ممنوعیت انتشار تصویر و اخبار محمد خاتمی در زمستان ۹۳ مطرح شد، و آن زمان گزارش‌ها حاکی از این بود که عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، در جلسه‌ای با مدیران رسانه‌ها نسبت به درج تصویر و ذکر نام رییس‌جمهور اسبق ایران هشدار داده و مرتکبان را به توقیف و تعطیل رسانه تهدید کرده است.

مقامات قوه قضاییه اعلام کرده اند که ممنوع التصویری آقای خاتمی براساس اختیاراتی که شورایعالی امنیت ملی دریکی از مصوبات خود به دبیرخانه این شورا داده انجام شده است.

مقامات دولت اما به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و رییس این شورا اعلام کرده‌اند که مصوبه‌ای در این رابطه وجود ندارد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates