28.07.2016

مشکل جابجایی پول به برجام ربط ندارد، به گروگان‌گیری سفارت آمریکا مربوط است

من و تو: حسین دهقان گفت اگر برجام نبود هر ۶ماه یک‌بار از فروش ۲۰ درصد از نفت ایران جلوگیری می‌شد.
وزیر دفاع ایران تاکید کرد در برجام هرچه پذیرفته شده با نظر نظام بوده و کسی جرأت اینکه کار مخفیانه و پنهانی بکند را ندارد.

وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حمایت از برجام تاکید کرد مشکل جابجایی پول به برجام ربط ندارد و “به تحریم ایران در زمان تسخیر لانه جاسوسی مربوط است.”

حسین دهقان گفت اگر برجام نبود، هر ۶ماه یک‌بار از فروش ۲۰ درصد از نفت ایران جلوگیری می‎شد، اما به گفته او امروز کسانی که ایران را تحریم کردند نفت از این کشور خریداری می‌‌کنند.

وزیر دفاع ایران تاکید کرد “در برجام هر چه پذیرفته شده با نظر نظام بوده و کسی جرأت اینکه کار مخفیانه و پنهانی بکند را ندارد و این اتفاق هم رخ نداده است.”

او افزود حتی اگر ایران ثابت کرده باشد آمریکا “دغل‌کار و حیله‌گر” است و برجام هیچ دستاورد دیگری نداشته باشد هم، در این توافق برنده است.

دهقان با اشاره به اینکه ایران به هیچ وجه نقض برجام نخواهد کرد، گفت “مگر اینکه طرف مقابل نقض برجام کند که در آن صورت ما آن را به آتش می‎کشیم.”

دهقان در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود “ایران اسلامی هیچ‌گاه دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و برای این کار هم هیچ وقت اقدامی نکرده است.”

قطع تمام روابط، ضبط و مصادره میلیون‌ها دلار از اموال ایران در خارج از کشور و قطع روابط اقتصادی و تحریم‌های مالی‌ و بانکی‌، از جمله تاثیرات منفی‌ و تحریم‌هایی بود که پس از حمله به سفارت آمریکا در تهران صورت گرفت.

همچنین، در دسامبر ۲۰۱۵ اعلام شد که پس از ۳۵ سال کنگره ایالات متحده موفق شده قانونی را تصویب کند که از محل جریمه بانک فرانسوی «بی‌ان‌پی پاریبا» که به علت نقض تحریم‌های ایران، سودان و لیبی حدود ۹ میلیارد دلار جریمه شده بود، به هر یک از ۵۳ دیپلماتی که ۴۴۴ روز در تهران گروگان گرفته شده بودند حدود ۴ میلیون و چهارصد هزار دلار غرامت پرداخت شود که معادل حدوداً روزی ۱۰ هزار دلار خواهد بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates