01.08.2016

باشگاه ملوان: دلیل انحلال تیم فوتبال دختران قابل بیان نیست


بی‌بی‌سی: در پی افزایش انتقادها درباره انحلال تیم زنان باشگاه فوتبال ملوان، یکی از موفق‌ترین تیم‌های فوتبال لیگ زنان ایران، این باشگاه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد دلایل انحلال این تیم “در یک جامعه اسلامی” و رسانه‌ها قابل بیان نیست.

در این بیانیه گفته شده که باشگاه ملوان مدتی بود در پی واگذار کردن تیم زنان خود بود و مسائل مالی “کوچکترین دلیل انحلال” تیم بوده است.

در این بیانیه آمده است که دلیل اصلی انحلال تیم “همان دلایلی” بوده که که باعث شد تمام تیم‌های لیگ برتر یا تیم فوتبال زنان خود را منحل کنند یا تصمیم به واگذاری آن بگیرند. در این بیانیه گفته شده که از دلایل انحلال نمی‌توان صحبت کرد و رسانه‌ها هم باید از بیان آن خودداری کنند.

اما مینا قنبرزاده، سرپرست فوتبال دختران ملوان امروز در گفتگو با خبرگزاری ایسنا بیانیه باشگاه را “توهین آمیز” خوانده و گفته است که این بیانیه اعضای تیم دختران ملوان را از نظر اخلاقی زیر سوال برده است. خانم قنبرزاده گفت که در سکوت خبری به دنبال پیگرد قانونی این ماجرا هستند.

به گفته او، دلیل اصلی انحلال تیم زنان ملوان مسائل مالی و مصاحبه سارا قمی، بازیکن ملی پوش و کاپیتان این تیم بوده است.

خانم قمی که به “خانم گل لیگ برتر بانوان” ایران معروف است، ۱۲ خرداد در مصاحبه با ایسنا از بی‌مهری مسئولین باشگاه به تیم زنان ملوان گلایه کرده و گفته بود که تنها کمتر از ۲۰ درصد مبلغ قراردادها به اعضای تیم پرداخت شده است. پس از آن مدیر عامل باشگاه ملوان گفت که این مصاحبه “ذهنیت‌های منفی را به وجود آورده و احتمالا در فصل پیش رو تیم بانوان منحل می‌شود.”

بخوانید: انحلال تیم زنان فوتبال ملوان و درخواست کمک از رئیس جمهور ایران

در بیانیه باشگاه ملوان آمده که این باشگاه از ماه‌ها پیش تصمیم گرفته بود در حوزه زنان فعالیتی نداشته باشد و باشگاه به همه مسئولان فوتبال استان گیلان اعلام کرده بود که حاضر است بدون دریافت هیچ وجهی امتیاز تیم زنان را به اسپانسر یا خریدار جدید واگذار کند، اما هیچ‌ سرمایه‌گذاری برای این تیم پیدا نشد. اما در این بیانیه تأکید شده که این مسئله دلیل انحلال تیم نبوده و دلیل آن “همان موضوعاتی است که باشگاه های متمولی همچون سپاهان، ذوب آهن، سایپا، فولاد و پیکان یا تیم‌های پرهواداری مانند استقلال و پرسپولیس را هوشمندانه ترقیب به عدم تیمداری یا انحلال تیم های بانوانشان کرد.”

رضا حسنی‌خو، مدیرکل حراست وزارت ورزش ایران امروز در گفتگو با خبرگزاری فارس از بیانیه باشگاه ملوان انتقاد کرد و گفت: “در مجموع مطرح کردن این موضوع در جامعه کار درستی نیست. ضمن اینکه هیچگاه به خاطر یک بی‌نماز در مسجد را نمی‌بندند. معتقدم شاید یکی دو نفر مشکل داشتند، اما نباید به خاطر آن یک نفر، صورت مسئله را پاک می‌کردند.”

آقای حسنی‌خو گفت که اگر مسائلی در تیم وجود داشته که قابل مطرح شدن در جامعه اسلامی نیست، “مقصر مسئولان تیم هستند. آنها چرا اجازه دادند کار به اینجا برسد؟ این موضوع برای یک روز و دو روز نبوده و بالاخره یک دورانی را گذرانده که دوستان باید توجه می کردند تا این مشکل پیش نیاید.”

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates