03.08.2016

هفته‌نامه یالثارات به‌رغم حکم توقیف منتشر شد

رادیوفردا:

تصویر صفحه یک شماره جدید یالثارات

به‌رغم حکم هیئت نظارت بر مطبوعات ایران مبنی بر توقیف هفته‌نامه یالثارات، شماره جدید این نشریه مطابق وعده‌ای که مدیرمسئول آن داده بود روز چهارشنبه، ۱۳ مرداد، منتشر شد.

وب‌سایت این نشریه در گزارشی به مطالب این شماره هفته‌نامه یالثارات پرداخته که بخشی از آنها در دفاع از مطلب جنجال‌برانگیز شماره پیشین این نشریه درباره هنرمندان و همسران‌شان تهیه شده است.

شماره پیشین هفته‌نامه یالثارات در مطلبی با عنوان «دیوث کیست» به جشن سینمایی – تلویزیونی حافظ پرداخته و با انتشار تصاویری از هنرمندان شرکت‌کننده در این جشن به همراه همسران‌شان آنها را مستحق این اهانت دانسته بود.

این مطلب واکنش منفی شدیدی را در میان جامعه هنری ایران به دنبال داشت و در نهایت سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که هیئت نظارت بر مطبوعات به توقیف نشریه یالثارات حکم داده است.

با این حال مسئولان هفته‌نامه یالثارات بی‌توجه به چنین حکمی شماره ۸۴۵ این نشریه را روانه بازار مطبوعات کردند.

این شماره حاوی مصاحبه‌هایی با شماری از روحانیون محافظه‌کار از جمله آیت‌الله سبط الشیخ انصاری است که از مطلب جنجال‌برانگیز هفته‌نامه یالثارات دفاع کرده‌اند.

پیش از این نیز عبدالحمید محتشم، مدیرمسئول یالثارات، تاکید کرده بود که به انتشار این نشریه ادامه خواهد بود. آقای محتشم گفته بود که برخلاف اظهارات سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشریه یالثارات توقیف نشده و هیئت نظارت تنها پرونده آن را به دادسرا ارجاع داده است.

همه این‌ها در حالی است که اساسا نشریه یالثارات زمستان گذشته با حکم هیئت نظارت بر مطبوعات لغو مجوز شده بود و بر این اساس دیگر امکان انتشار نداشت. با وجود این قوه قضاییه ایران به آن اجازه انتشار موقت داده بود.

اما برخی رسانه‌ها از جمله وب‌سایت اصولگرای تابناک این پرسش را مطرح کرده‌اند که چه طور ممکن است نشریه‌ای اول لغو مجوز شود و سپس ماه‌ها بعد حکم توقیف بگیرد.

نشریه یالثارات دی‌ماه گذشته در یکی از گزارش‌های خود الفاظ توهین‌آمیزی را درباره شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهور ایران در امور زنان و خانواده، به کار برده بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates