18.03.2013

درخواست احمدی‌نژاد از وزیر علوم: روسای دانشگاه تهران و تربیت مدرس برکنار شوند

دیگربان: محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای به کامران دانشجو٬ وزیرعلوم با انتقاد از جو «سیاست‌زده و امنیتی» دانشگاه‌ها خواستار برکناری روسای دانشگاه‌های تهران و تربیت مدرس شد.

به گزارش خبرگزاری‌ فارس٬ در حال حاضر فرهاد رهبر، ریاست دانشگاه‌ تهران و بیژن رنجبر، ریاست دانشگاه تربیت مدرس را بر عهده دارند.

آقای احمدی‌نژاد در این نامه نوشته بر اساس «اطلاعات دقیق» فضای عمومی در دو دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت مدرس «به گونهٔ دیگری مدیریت می‌شود که نه تنها سازنده نیست، بلکه تا حدودی در نقطه مقابل حرکت عمومی ملت و شئون دانشگاه و دانشگاهیان است.»

رئیس دولت دهم افزوده است: «رویکرد سیاست‌زده و غیرعلمی و یا احیانا امنیتی توسط مدیران در محیط اجتماعی ناکارآمد و تخریب کننده و در محیط دانشگاهی ناکارآمد‌تر و مخرب‌تر است.»

وی خطاب به وزیر علوم نوشته که انتظار دارد «پیرو تذکرات متعدد چندین ماههٔ اخیر٬ بدون هر گونه ملاحظه، جزشان و ماموریت علمی و فرهنگی و ایمانی دانشگاه و جز ارزش‌های انقلاب اسلامی، وظیفهٔ قانونی خود را در صیانت از حریم دانشگاه به فوریت عمل نمایید.»

احمدی‌نژاد از فرهاد دانشجو خواسته برای این دو دانشگاه «مدیران آشنا‌تر به ظرافت‌ها و الزامات کار دانشگاهی» را در نظر گیرد.

فرهاد رهبر پیش از این رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در دولت احمدی‌نژاد بود که در اعتراض به دستور انحلال این سازمان از سوی رئیس دولت از سمت خود استعفا کرده بود.

خبرگزاری فارس نوشته است تغییر روسای دانشگاه‌ها «نیاز به نامه‌نگاری و هیاهو‌های رسانه‌ای ندارد و به نظر می‌رسد که انتشار این خبر با اهداف خاص رسانه‌ای صورت گرفته است.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates