15.08.2016

خطر “پوکه مون گو”؛ ایران و پنتاگون بالاخره در یک مساله به تفاهم رسیدند!

عصرایران: با وجودی که ممنوعیت پوکه مون گو در آمریکا تنها منجحصر به ساختمان وزارت دفاع است اما نگرانی دو طرف در ایجاد محدودیت برای این بازی مشترک است و آن موضوع “امنیت ملی” است.
پس از فیلترینگ بازی اینترنتی “پوکه مون گو ” در ایران بنا به دلایل امنیتی، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز انجام این بازی را بنا به دلایل امنیتی در داخل ساختمان وزارت دفاع ممنوع کرده و حالا این بازی در ایران و ساختمان وزارت دفاع آمریکا بنا به یک دلیل مشترک که امنیتی خوانده شده است، ممنوع شده است.

به گزارش عصر ایران وب سایت استرالیایی ” کوتاکو ” با توجه به این مساله نوشته است ، ایران و پنتاگون همواره” چشم در چشم ” هم موضع گرفته اند اما به صورت خنده داری در روزهای گذشته یک مساله این دو نیروی مقابل هم را در کنار هم قرار داده است و آن ممنوع کردن بازی پوکه مون گو بنا به دلایل و نگرانی های امنیتی است.

اخیرا روزنامه واشنگتن تایمز آمریکا نوشت به دلیل نگرانی های جاسوسی، وزارت دفاع آمریکا انجام بازی در داخل ساختمان پنج ضعلی این وزارت خانه را ممنوع کرده است. البته شدت این ممنوعیت در آمریکا قابل مقایسه با ایران نیست و تنها منحصر به یک ساختمان است در حالی که در ایران این بازی به طور کلی فیلتر شده است، اما نگرانی هر دو طرف برای ممنوعیت این بازی مشترک است و آن نگرانی های امنیت ملی است.

واشنگتن تایمز نوشت در اواسط ماه گذشته میلادی (جولای) بخشنامه ای به همه پیمانکاران و مقامات دفاعی آمریکا فرستاده شده که در آن خطرات بازی پوکه مون گو و ریسک های امنیتی آن تشریح شده است. نگرانی پنتاگون از این است که افرادی با بازی در داخل ساختمان این وزارت خانه از داخل اتاق ها و اسناد موجود در آنها اطلاعات دقیقی به بیرون درز دهند.

در روزهای گذشته البته شرکت های بیشتری نیز بنا به دلایل امنیتی مشابه انجام این بازی را محدود و ممنوع کرده اند. شرکت فولکس واگن در بخشنامه ای انجام این بازی از سوی کارمندان خود را در اوقات کاری ممنوع اعلام کرده است. این شرکت دلیل این اقدام را درز اطلاعات و پروژه های محرمانه این شرکت دانسته است.

همچنین کمیسیون ملی ارتباطات در تایلند نیز هشدار داده ممکن است انجام این بازی را در سطح ملی و در تمام این کشور ممنوع کند.

بر اساس اعلام کمیسیون ملی ارتباطات تایلند در صورتی که انجام این بازی در داخل و اطراف معابد، اماکن دولتی و دیگر مکان های امنیتی و حساس تایلند ممنوع و محدود نشود ممکن است این کمیسیون تا زمان تنظیم یک پروتکل امنیتی برای این بازی در سرتاسر کشور، این بازی را فیلتر کند.

بازی پوکه مون گو در چند هفته ای که از انتشار آن می گذرد توانسته با جلب توجه اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان در سرتاسر جهان، اقبال عمومی بی سابقه ای کسب کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates