26.08.2016

قاطعیت دولت تدبیر و امید در یک برکناری/ «ثمره هاشمی» جای خود را به «عزیزالله عصاری» داد

سحام: در پی درج خبری در تاریخ پنجم مردادماه ۱۳۹۵ در «سحام» با عنوان «مخارج احمدی‌نژادی‌ها از کجا تامین می‌شود؟»، «سیدعبدالحمید ثمره هاشمی شجره» از مدیریت عاملی هلدینگ بزرگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات برکنار و «عزیزالله عصاری به این سمت منصوب شد.

به گزارش «سحام»، «سیدعبدالحمید ثمره هاشمی شجره» برادر «سیدمجتبی ثمره هاشمی شجره» دستیار ویژه محمود احمدی‌نژاد است که به مدت پنج‌سال، ریاست این شرکت بزرگ مالی را بر عهده داشت. وی هم‌چنین خواهرزاده محمدرضا باهنر از اصولگرایان سرشناس است که طی سال‌های اخیر این شرکت بزرگ دولتی را به بنگاه تجاری «ثمره هاشمی- باهنر» تبدیل کرده بود.

پیش از رسانه‌ای شدن موضوع تخلفات فامیلی در این شرکت بزرگ اقتصادی، علی ربیعی وزیر کار و امور اجتماعی دستور شفاهی برکناری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات را صادر کرده بود، اما باند محمود احمدی‌نژاد به شدت در برابر این تغییر مقاومت می‌کرد.

«شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات» سهامی عام و زیر مجموعه صندوق بازنشستگی فولاد کشور است.

اطلاعات دریافتی خبرنگار «سحام» حاکی از آن است که «سیدعبدالحمید ثمره هاشمی شجره» روز گذشته با وجود برکناری از این سمت، در دفتر کار خود حاضر شد که با حضور «عزیزالله عصاری» مدیرعامل جدید این هلدینگ سرمایه‌گذاری، با نارضایتی این شرکت را ترک کرد.

«ثمره هاشمی شجره» با همکاری خواهرزاده‌های خود و محمدرضا باهنر در این شرکت (محسن یزدانی راد، مسعود بابایی، حامد بابایی) و افرادی هم‌چون «خیری» (شوهر خواهر محسن یزدانی راد)، «مهدی کیوان آرا» (از نزدیکان ثمره هاشمی)، «سیدجلال الدین رضوانی نژاد» (مدیرعامل کابل شهید قندی و از نزدیکان ثمره هاشمی)، با جعل اسناد، فاکتور سازی و سوءاستفاده‌های کلان مالی به نفع خود و باند محمود احمدی‌نژاد، فعالیت خود را در سال آخر دولت حسن روحانی شدت داده بودند تا تلاش کنند محمود احمدی‌نژاد را دوباره به قدرت بازگردانند.

این تلاش در راستای حفظ مقام و منصب باند اقتصادی احمدی‌نژاد و تیم جریان انحرافی صورت گرفت که کانال خبری وب‌سایت آمدنیوز، برای نخستین بار نسبت به رسانه‌ای کردن آن اقدام کرد.

«سیدعبدالحمید ثمره هاشمی» در بیش از ۱۰ شرکت زیر مجموعه این هلدینگ بزرگ اقتصادی به عنوان عضو هیئت مدیره اشتغال داشت و میزان دریافتی وی در این هلدینگ ماهانه ده‌ها میلیون تومان بوده است.

هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، شرکت‌های بزرگ اقتصادی هم‌چون چادرملو، گل گهر، تامین مواد اولیه صبانور، کابل مخابراتی شهید قندی، صنایع ملی مس ایران، فولاد خوزستان، پامیدکو و فولاد مبارکه اصفهان را زیر نظر خود دارد.

احمدی‌نژاد در دهم تیرماه ۱۳۹۵، «سیدمجتبی ثمره هاشمی شجره» را به سمت مدیر ارتباطات مردمی دفتر رییس دولت‌های نهم و دهم برگزید تا هم‌چنان ارتباط خود با یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های اقتصادی ایران را حفظ کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates