27.08.2016

گزارش تکمیلی از بازداشت‌های مراسم تولد ستار بهشتی

خبرگزاری هرانا: درپی بازداشت توام با ضرب و شتم سحر بهشتی همراه همسرش، در مراسم سالروز تولد برادر جان باخته اش (ستار بهشتی) در روز جاری، گوهر عشقی، مادر ستار و جمعی از فعالین مدنی به اداره پلیس امنیت رباط کریم مراجعه کردند که در این بین محمد مظفری یکی از فعالین بازداشت و بعد از نیم ساعت بازجویی در بیابان‌های اطراف منطقه رها شد. سحر بهشتی نیز توسط قاضی کشیک در دادسرای پرند بازپرسی شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز جمعه ۵ شهریورماه درپی فراخوان مراسم تولد فعال جان باخته، ستار بهشتی، نیروهای امنیتی منزل پدری وی را محاصره و با فیلمبرداری از مراجعه کنندگان از ورود آن‌ها ممانعت بعمل آوردند. این نیروها سحر بهشتی و همسرش مصطفى اسلامى را توام با ضرب و شتم بازداشت و به پلیس امنیت رباط کریم منتقل کردند.

یک منبع نزدیک به خانواده بهشتی دراین‌باره به گزارشگر هرانا توضیح داد: “بعد از بازداشت سحر و همسرش، گوهر عشقی (مادر ستار) و جمعی از فعالین برای پیگیری به پلیس امنیت رفتند ولی آن‌ها گفتند خبر نداریم. به اداره اطلاعات رفتیم آن‌ها هم گفتند خبر نداریم. که در همین حین خودرویی آمد و خانم گوهر را سوار کرد و گفت ایشان را میبریم تا دختر و دامادش را تحویلش دهیم. ماموران گفتند کسی نیاید تا یک ساعت دیگر حتما آن‌ها را آزاد می‌کنیم. محمد مظفری و ناصر اشجاری نیز برای پیگیری به پلیس امنیت مراجعه کرده بودند که محمد مظفری بازداشت شد. کارت ماشین آقای اشجاری نیز توسط این نهاد توقیف شد.”

این منبع مطلع با تاکید بر اینکه گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی، بازداشت نشده است در ادامه افزود: “محمد مظفری بعد از نیم ساعت بازجویی در بیابان های اطراف رباط کریم رها شد. سحر نیز توسط قاضی کشیک بازپرسی شده و هم‌چنان در بازداشت به سر می‌برد اما شوهرش آزاد شده است. ضمن اینکه پلیس امنیت گفته است دیگر حق ندارید چنین مراسمی بگیرید. خانم عشقی را نیز با ماشین به منزل منتقل کرده اند و حال خوشی ندارد.”

ستار بهشتی وبلاگ نویس و کارگر جوانی بود که به دلیل فعالیت در فضای مجازی از سوی پلیس فتا بازداشت شد و در بازداشتگاه تحت فشارهای روانی و فیزیکی جان باخت.

شایان ذکر است، محمد مظفری روز سوم خردادماه سال جاری بر اساس حکم ابلاغی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران محمد مظفری فعال سیاسی به ۲ سال حبس تعزیری، ۲ میلیون تومان جریمه نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates