30.08.2016

وزارت کار: هر 4 ازدواج یک طلاق / 150 هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه / 50 تا 150 هزار کودک بدون شناسنامه داریم

عصرایران: با تحقیقات انجام شده ۲۰ درصد از معتادین دارای شغل هستند بنابراین نمی توان بیکاری را عامل اصلی اعتیاد دانست.
معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی گفت: طبق آمار ۱۵۰ هزار کودک دچار سوء تغذیه در کشور وجود دارد که ۶۰ هزار نفر تحت پوشش و ۹۰ هزار نفر تحت پوشش نیستند.

به گزارش عصر ایران، احمد میدری ظهر سه شنبه در جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان فارس تاکید کرد: فعالیت های کشور را باید به دو دسته تقسیم کرد، که بخشی از آن به ساخت راه، آب رسانی، گازرسانی و… مربوط می شود که کارهای قابل قبولی انجام شده اما بخش دیگر، آسیب های اجتماعی است که روند نامطلوبی دارد.

وی تصریح کرد: شفاف نبودن وضعیت آسیب های اجتماعی از جمله مواردی است که باعث بروز مشکل شده و هرزمان ما این وضعیت را صادقانه قبول کردیم یک قدم به سمت رفع مشکلات برداشتیم.

به گزارش مهر،‌معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و اموراجتماعی یادآور شد: در سال ۸۵ از هر ۸ ازدواج ۱ طلاق را شاهد بودیم اما امروز از هر ۴.۵ ازدواج ۱ طلاق داریم.

میدری افزود: روند افزایش اعتیاد و کاهش سن ابتلا به آن نگران کننده است و از طرفی عامل شیوع بیماری ایدز نیز از روابط جنسی به اعتیاد رسیده است.

وی تاکید کرد: با تحقیقات انجام شده ۲۰ درصد از معتادین دارای شغل هستند بنابراین نمی توان بیکاری را عامل اصلی اعتیاد دانست.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی با اشاره به وضعیت کودکان در جامعه و آسیب های اجتماعی این گروه، گفت: اگر دو فرد خارجی در کشور دارای فرزند شوند دولت برای کودک کارت ایرانی صادر می کند اما اگر یکی از زوجین خارجی باشد کارت ایرانی برای کودک آنها صادر نمی شود، به همین دلیل امروز بین ۵۰ تا ۱۵۰ هزار کودک بدون کارت هویت در کشور داریم.

میدری ادامه داد: از طرفی دیگر یک هزار کودک بدون شناسنامه نیز تحت پوشش کمیته امداد هستند که این موارد جای نگرانی است.

وی یکی دیگراز مباحث را موضوع تغذیه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر طبق آمار ۱۵۰ هزار کودک دچار سوء تغذیه در کشور وجود دارد که ۶۰ هزار نفر تحت پوشش و ۹۰ هزار تحت پوشش نیستند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و اموراجتماعی تصریح کرد: آسیب های اجتماعی در کشور شفاف نیست و توزیع جغرافیایی آسیب اجتماعی نداریم زیرا کد پستی ایرانیان نیز مشخص نیست و یا با تغییر مکان کد پستی جدید را اعلام نمی کنند.

وی تاکید کرد: فقر شدید با گستردگی کم نیز داریم البته هرچند که روند روبه رشد اعتیاد، کاهش سن، فروش کودک زیر یک هزار نفر، عدم داشتن شناسنامه از مشکلات است.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی تصریح کرد: ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار کودک در کشور دیپلم نمی گیرند که این مهم نیز بسیار نگران کننده است.

میدری ادامه داد: طرحی را برای اولین بار در استان فارس راه اندازی خواهیم کرد که با توجه به شماره کارت ملی افراد مشخص شده که چه کودکانی به مدرسه نمی روند و در این راستا در مرحله اول با خانواده آنها تماس گرفته می شود و به آنها کمک نیز خواهد شد اما اگر مجدد فرزند خود را به مدرسه نفرستادند به عنوان یک مجرم با خانواده برخورد می شود و حتی یارانه آنها نیز قطع می شود.

وی تصریح کرد: در حوزه اعتیاد نیز طرح بیمه درمان معتادین با اولویت کودکان و زنان مد نظر قرار داده شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates