20.03.2013

اصل نظام دوتا شد یکی انرژی هسته ای دومی هم ولی وقیح: حسن غفوری‌فرد در گفتگو با«شفاف»: مخالفت با انرژی هسته‌ای مخالفت با اصل نظام است

قالیباف نامه: فضای سیاسی دنیا به این نتیجه رسیده است که فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران و مخالفت غرب با آن را به عنوان یکی از «سر تیتر»‌های خود ببیند و آنطور که مشاهدات موجود گواه …
شفاف: فضای سیاسی دنیا به این نتیجه رسیده است که فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران و مخالفت غرب با آن را به عنوان یکی از «سر تیتر»‌های خود ببیند. سئوالاتی از این قبیل که «جمهوری اسلامی چه چشم‌اندازی را برای فعالیت‌های هسته‌ای خود در نظر دارد»، «ایران و ۱+۵ از چه طریقی می‌توانند با تفاهم و تعامل برسند»، «تحریم‌های غرب چه شرایطی را برای ایران رقم می‌زند» و البته چرا و آیاهایی که پاسخ‌هایشان در مذاکرات طرفین جستجو می‌شود. با این حال همچنان غرب در اقدامی زیر سئوال و تعجب برانگیز ایران را به دست یابی به انرزی اتمی متهم می‌کند و ایران هم با تاکید بر اساسنامه و تعهدات ذکر شدهNPT اینطور عنوان می‌کند که به مانند هر عضو دیگری از اعضای آژانس بین‌المللی هسته‌ای این حق را دارد که در چارچوب قانون به فکر توسعه فناوری هسته‌ای خود باشد.

«غربی‌ها دنبال تحقق این هدف هستند که جمهوری اسلامی درجا بزند تا از این طریق همیشه محتاج قدرت‌ها باشد، این در حالی است که کارنامه عملکرد سه دهه‌ای ما نشان داده که هر روز به توانمندی بیشتر و در نتیجه استقلال قابل توجه‌تری می‌رسیم. غرب و آمریکا در حالی ایران را تشویق به توقف برنامه‌های علمی خود می‌کنند و دنبال این هستند تا ما همه نیاز‌هایمان را با درآمدهای نفتی تامین کنیم»

حسن غفوری فرد استاد فیزیک هسته‌ای دانشگاه با بیان این امر در گفتگو با «شفاف» اذعان دارد که مخالفت با انرژی هسته‌ای را در اصل باید مخالفت با جمهوری اسلامی دانست. وی همچنین درباره تحریم‌ها اعقتاد دارد که «تحریم‌ها از اول انقلاب بودند و مربوط به فعالیت هسته‌ای نیست و همه خواسته‌هایشان را هم قبول کنیم، همچنان تحریم ما یکی از برنامه‌های اصلیشان خواهد بود. البته باید در نظر داشت که تحریم‌ها آنطور که عنوان می‌شود، هم ضرر رسان نیستند. ما با همین تحریم‌ها در هشت سال جنگ تحمیلی کشور را به نحو احسن اداره کردیم»

این نماینده سابق مجلس همچنین گفت: جمهوری اسلامی در حال قدم زدن در مسیر توسعه و پیشرفت است و این شرایط ناخوشایند آمریکا و غرب است. به همین دلیل آن‌ها تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند «ایران پیشرفته» را بربتابند و به همین خاطر است که همچنان به سنگ‌اندازی‌های خود اصرار دارند. با توجه به‌شناختی که از انگیزه مخالفان ایران وجود دارد، باید اینطور گفت که غربی‌ها دنبال تحقق این هدف هستند که جمهوری اسلامی درجا بزند تا از این طریق همیشه محتاج قدرت‌ها باشد، این در حالی است که کارنامه عملکرد سه دهه‌ای ما نشان داده که هر روز به توانمندی بیشتر و در نتیجه استقلال قابل توجه‌تری می‌رسیم. غرب و آمریکا در حالی ایران را تشویق به توقف برنامه‌های علمی خود می‌کنند و دنبال این هستند تا ما همه نیاز‌هایمان را با درآمدهای نفتی تامین کنیم که خب! ‌ مشخص است آن‌ها نمی‌توانند این هدف خود را عملی شده ببیند و جمهوری اسلامی همچنان پیشرفت‌های محسوسی را تجربه خواهد کرد.

غفوری فرد سخنانش را این جملات به پایان برد: به هر حال کوتاه نیامدن در قبال زورگویی‌های زورگویان از اصول اصلی در نظام جمهوری اسلامی است و می‌توان گفت به دلیل اقتدار و استقلالی که از آن دفاع کردیم، جمهوری اسلامی به جایگاه خوبی دست یافته و اصولا شرایط مطلوب ما باعث شده تا دشمنان نتوانند وضعیت را بربتابند و به همین دلیل به طور دائم به فکر تهدید و تحریم باشند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates