07.10.2016

مجازات‌های دوگانه در انتظار دختر بدن‌ساز و ۴ مربی ایرانی

دویچه‌وله: رئیس فدراسیون بدن‌سازی ایران از تعلیق فعالیت‌های دختر بدن‌ساز و ۴ مربی مرد خبر داد. پرونده آنها در دستگاه قضایی نیز به جریان افتاده است. به گفته رئیس فدراسیون، فعالیت‌های بدن‌سازی زنان مغایر با ارزش‌های نظام اسلامی است.

ناصر پورعلی‌فرد، رئیس فدراسیون بدن‌سازی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا در روز سه‌شنبه ۱۳ مهر (۴ سپتامبر) درباره آخرین وضعیت پرونده دختر بدن‌ساز و مربیان مرد که به دلیل انتشار عکس‌های‌شان در صفحات مجازی به دادسرا احضار شده‌اند، گفت: «هر تصمیمی که قوه قضاییه در این رابطه بگیرد، ما از آن تبعیت خواهیم کرد.»

پیشتر مقامات قضایی و رسانه از احضار دو دختر بدن‌ساز و ۴ مربی مرد به دادسرای تهران خبر داده بودند.

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران نیز پیشتر گفته بود که برای شرکت “دو زن” در مسابقات غیررسمی در خارج کشور پرونده قضایی تشکیل شده است. به گفته جعفری دولت‌‌آبادی رفتارهای این دو زن “ناشایست” و پوشش آنان نیز “نامناسب و خلاف موازین” بوده است.

بیشتر بخوانید: دو زن بدن‌ساز ایرانی به دادسرا احضار شدند

پورعلی‌فرد تصریح کرد که این افراد بدون هماهنگی فدراسیون بدن‌سازی به مسابقه‌ای در خارج از کشور رفته‌اند. وی افزود: «من در جریان نام آن کشور و چگونگی انجام مسابقه‌ها نبوده و نیستم. فعلا فعالیت این افراد به حالت تعلیق درآمده و احکام‌شان باطل شده است.»

با توجه به سخنان پورعلی‌فرد مجازات‌های دوگانه‌ای از سوی قوه قضاییه و فدراسیون بدن‌سازی در انتظار دختر بدن‌ساز و مربیان ایرانی است. تعلیق فعالیت‌های ورزشی آنان تنها نخستین تنبیه این افراد از سوی فدراسیون بدن‌سازی محسوب می‌شود.

مغایرت اندام‌سازی زنان با ارزش‌های نظام

رئیس فدراسیون بدن‌سازی تاکید کرد: «بارها اعلام کرده‌ایم که در زمینه پرورش اندام بانوان فعالیتی نداریم زیرا با ارزش‌های نظام مغایرت دارد.»

پورعلی‌فرد تصریح کرد که اگر بار دیگر موردی در این رابطه دیده شود یا در شبکه‌های مجازی خبرهایی در این زمینه منتشر گردد، افراد خاطی به “دستگاه‌های نظارتی” معرفی خواهند شد.

رئیس فدراسیون بدن‌سازی افزود: «زمانی که حکم این افراد اعلام شد، خودمان هم جلسه کمیته ‌انضباطی را برگزار می‌کنیم.»

Iran Bodybuilderin Shirin Nobahari (asriran.com) شیرین نوبهاری، یکی از ورزشکاران موفق در بدن‌سازی

وی در رابطه با ورزش بدن‌سازی مردان هم تصریح کرد که ضرورتی ندارد که مردان در مسابقات خارج کشور شرکت کنند.

او گفت که در ۳۰ مهرماه مسابقاتی در سه رشته و ۵ وزن در تهران برگزار خواهد شد. رئیس فدراسیون بدن‌سازی افزود: « به جای حضور در مسابقه‌های خارجی و صرف هزینه‌های گزاف، ورزشکاران ما می‌توانند با هزینه‌ای بسیار کمتر در کشور خودمان به مصاف حریفان خود بروند و ما نیز سعی می‌کنیم مقدمات حضور ورزشکاران‌مان را در این تورنمنت مهیا کنیم.»

به گفته برخی زنان و دختران بدن‌ساز ایرانی به علت نبود حمایت از ورزشکاران زن و عدم برگزاری مسابقات راهی جز شرکت در مسابقات خارجی باقی نمی‌ماند.

هنوز روشن نیست که فدراسیون جهانی بدن‌سازی درباره تنبیه و مجازات ورزشکاران زن ایرانی چگونه موضع‌گیری خواهد کرد.

شیرین نوبهاری، یکی از زنان موفق در رشته پرورش اندام نیز پیشتر از منتقدان خواسته بود که “زاویه دیدشان” را نسبت به این ورزش تغییر دهند.

بیشتر بخوانید: ورزش اول جوانان ایران “پرورش اندام” است

نوبهاری در گفت‌وگو با روزنامه قانون در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون در مسابقه‌ای هم شرکت کرده گفت: «د‌ر د‌اخل ایران که اصلاً بیان چنین موضوعی، مخالفان خود‌ش را د‌ارد‌. اگر کسی بخواهد ‌مسابقه بد‌هد‌ باید ‌برود ‌خارج از کشور که آن هم بد‌ون مشکل نیست و شاید‌اصلاً نتوانی بعد ‌از مسابقه برگرد‌ی. برنامه‌ریزی این را د‌ارم که د‌ر سال جد‌ید‌ی که بیاید ‌مسابقه د‌اشته باشم.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates