11.10.2016

سپاه پاسداران کردستان ‘عملیات تیم اعزامی پژاک را خنثی کرد’

بی‌بی‌سی: سپاه پاسداران از خنثی کردن عملیات یک گروه مسلح در مناطق مرزی کردستان ایران خبر داده است.

محد حسین رجبی، فرمانده سپاه پاسداران کردستان، گفته است که یک تیم مسلح اعزامی پژاک که در نظر داشت برای انجام عملیات وارد ایران شود توسط نیروهای سپاه پاسداران در منطقه گلچیدر از توابع شهرستان مریوان شناسایی و مجبور به فرار به آن سوی مرز شد.

به گفته او، افراد این تیم که به سلاح‌های سبک و نیمه‌سنگین مجهز بودند اقدام به شلیک آر.پی.جی. کردند اما گلوله شلیک شده عمل نکرد. او گفته است که تیم اعزامی مقادیری اسلحه و مهمات برجای گذاشت و از منطقه گریخت.

در ماه‌های اخیر، سپاه پاسداران از چند مورد درگیری با گروه‌های مسلح در مناطق مرزی غرب ایران خبر داده است. به گفته مقامات امنیتی، تعدادی “از مظنونین” به ارتباط با گروه‌های مسلح هم دستگیر و مقادیری مواد منفجره به دست آمده است.

روز سه‌شنبه هفته گذشته، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران از کشته شدن دوازده تن اعضای یک گروه عملیاتی مسلح در مرزهای کرمانشاه خبر داد. او گفت که این افراد در درگیری با نیروهای قرارگاه نجف، از واحدهای سپاه پاسدارن، کشته شدند.

در همین مورد، نماینده کرمانشاه در مجلس گفت که افراد مسلح از اعضای گروه پژاک بودند.

در ماه‌های اخیر مقامات سپاه پاسداران از چند مورد درگیری با نیروهای پژاک خبر داده‌اند

حزب حیات آزاد کردستان – پژاک – یک گروه شبه‌نظامی مخالف جمهوری اسلامی است که هدف خود را “احقاق حقوق ملت کرد ایران” عنوان می‌کند.

این گروه چپگرا، که گفته می‌شود با حزب کارگران کردستان – پ‌ک‌ک – ارتباط دارد، حدود سیزده سال پیش موجودیت خود را اعلام کرد. پ‌ک‌ک که با هدف کسب خودمختاری برای کردهای ترکیه تشکیل شده، عملیات نظامی خود را بیش از سی سال در ترکیه پیش آغاز کرد و درگیری آن با ارتش ترکیه در این مدت چند هزار کشته برجای گذاشته است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates