22.10.2016

واکنش امامان جمعه به انتقاد وزیر بهداشت از تریبون‌هایی که «اضطراب» تحمیل می‌کنند

صدای آمریکا: با وجود تلاش وزیر بهداشت ایران برای اصلاح سخنانش درباره امامان جمعه و «مدافعان حرم»، تعدادی از امامان جمعه شهرهای مختلف در نماز جمعه این هفته علیه وزیر بهداشت موضعگیری کردند.

سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در روز ۲۷ مهر و در کنگره انجمن علمی روانپزشکی ایران سخنانی گفت که بسیار جنجالی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای هاشمی در این سخنرانی «خودشیفتگی» را یک مشکل جدی روانپزشکی در ایران معرفی کرد و گفت: « خودشیفتگی مسئولان کار دست مردم می‌دهد در کشور ما هر کسی اظهار نظری دارد مثلا یکی سردار علم بوده، نوحه می‌خواند و رئیس‌ جمهور و مسئولان را زیر سؤال می‌برد، دیگری می‌شود سردار حرم و در همه حوزه‌ها اظهار نظر می‌کند؛ یکی نیز سردار قلم بوده و در همه حوزه‌ها حرفی دارد.»

او همچنین از امامان جمعه و سیاستمداران خواست تا «زحمات روانپزشکان را زیاد نکند و اعصاب مردم را تحت تاثیر قرار ندهد،‌ تهمت نزنند و اضطراب را تحمیل نکنند».

این سخنان در خطبه‌های نماز جمعه ۳۰ مهر مورد اعتراض امامان جمعه اصفهان، دلوار، محمودآباد، رفسنجان، اقلید، کن، شاهین‌دژ، فردوس، مرودشت و چند شهر دیگر قرار گرفت.

سید مجتبی میردامادی، امام جمعه موقت اصفهان در عین حال که وزیر بهداشت را «پرتلاش و خدمتگذار» معرفی کرده، گفت که سخنان او «نابه‌جا» و احتمالا «تکه‌پرانی» به منظور جلب نظر جوانان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

پیش از این هم ابوالقاسم علیزاده معاون شورای ‌سیاست‌گذاری ‌ائمه‌‌جمعه ایران در واکنش به سخنان وزیر بهداشت گفته بود که این اظهارنظر در قبال امامان جمعه « کم سابقه و به دور از منطق و نزاکت» بوده و قاضی زاده هاشمی باید سخنانش را اصلاح کند.

سید حسن قاضی زاده هاشمی از معدود وزیران کابینه حسن روحانی است که مورد تایید و توجه اصولگرایان قرار دارد.

او پس از جنجالی شدن سخنانش متن کوتاهی خطاب به قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس نوشت که در سه روز گذشته تیتر یک وبسایت رسمی وزارت بهداشت بوده است. آقای هاشمی همچنین روز جمعه در «یادواره شهدای مدافع حرم» به همراه محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران شرکت داشت و سخنرانی کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates