01.11.2016

دانشجویان شرکت‌کننده در پیاده‌روی اربعین «یک میلیون تومان وام می‌گیرند»

رادیوفردا: مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران خبر داد که به دانشجویان شرکت‌کننده در مراسم پیاده‌روی اربعین یک میلیون تومان وام خارج از نوبت پرداخت می‌شود.

غلامعلی نیستانی روز دوشنبه ۱۰ آبان گفت که صندوق قرض الحسنه با پرداخت وام دانشجویی خارج از نوبت، «شرایط حضور» دانشجویان را در مراسم پیاده روی اربعین فراهم می کند.

وی اعلام کرد که دانشجویان می‌توانند برای دریافت این وام ضامن یکدیگر شوند.

مراسم اربعین که به مناسبت سالگرد چهلمین روز کشته شدن امام سوم شیعیان در کربلا بر پا می‌شود، امسال در روزهای پایانی آبان‌ماه برگزار می شود.

این مراسم در سال‌های اخیر صحنه حضور میلیون‌ها زائر شیعه از کشورهای مختلف بوده و از جمله سال گذشته در آستانه اربعین وزارت کشور ایران اعلام کرده بود که بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار ویزا برای زائران ایران مایل به حضور در این مراسم صادر شده است.

درهمین حال حمید محمدی معاون سازمان حج و زیارت ایران روز دوشنبه اعلام کرد که تاکنون برای شرکت در مراسم اربعین امسال، برای ۷۲۰ هزار نفر ویزا صادر شده است.

به گفته آقای محمدی، تاکنون ۵۰۰ هزار نفر دیگر نیز متقاضی دریافت ویزا هستند.

برخی از تحلیلگران سیاسی از مراسم اربعین با عنوان «مانور قدرت» جمهوری اسلامی نام برده اند.

در هفته‌های گذشته برخی از سازمانها از ارائه امکانات به زائران مراسم اربعین خبر داده اند.

به گفته مقامات شهرداری تهران،ارسال سه هزار مخزن زباله به عراق،انتقال ۲هزار نفر از پرسنل شهرداری برای کار در شهرهای زیارتی درعراق ،احداث حدود ۲۰۰ توالت در شهرهای مرزی ایران و انتقال زائران با ۷۰۰ اتوبوس، از جمله اقدامات این نهاد در اربعین امسال خواهد بود.

در هفته‌های گذشته مقامات وزارت کشور ایران درباره تبعات سفر «بدون ویزا و به طور غیرقانونی» به عراق برای شرکت در مراسم اربعین هشدار داده اند.

در همین حال وزارت اطلاعات ایران روز یک شنبه با هشدار نسبت به «سوءاستفاده از احساسات» شهروندان ایرانی در آستانه ایام اربعین، از شناسایی و دستگیری اعضای شبکه‌های جعل ویزا و مانفیست کشور عراق خبر داده بود.

سال گذشته نیز وزارت کشور عراق از مقام‌های ایرانی به خاطر هجوم بدون روادید زائران ایرانی به یکی از مرزها، درگیری با مرزبان‌های آن کشور و آسیب زدن به موانع مرزی انتقاد کرده بود و مقام‌های ایرانی نیز مرز مهران را «به دلیل بی‌نظمی» مسدود کردند.

در آن زمان یک مقام محلی عراقی به خبرگزاری رویترز گفته بود که شمار ایرانیانی که از مرز زرباطیه‌مهران به طور غیرقانونی وارد این کشور شده‌اند از «نیم میلیون نفر فرا رفته است».

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates