02.11.2016

دفاع نمایندگان اصلاح‌طلب از سابقه امنیتی رضا صالحی امیری

دیگربان: محمد بیرانوندی و محمدرضا تابش٬ نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس از سابقه «امنیتی» رضا صالحی امیری٬ وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی دفاع کردند. آقای امیری موفق به کسب رای اعتماد مجلس شد.

محمد بیرانوندی٬ نماینده خرم‌آباد در مجلس گفته «نیاز به سکانداری فردی در عرصه فرهنگ داریم که نگاه امنیت فرهنگی داشته باشد.»

محمدرضا تابش٬ نماینده اردکان در مجلس هم گفته «کسی که پیشینه کار فرهنگی داشته باشد و به مسئله امنیت نگاهی فرهنگی کند می‌تواند یک نخبه فرهنگی قلمداد شود.»

وی افزوده «حضور صالحی امیری در دستگاه‌های امنیتی کشور یکی از وجوه مثبت ایشان است.»

حسن روحانی هم در دفاع خود از معرفی صالحی امیری خطاب به نمایندگان مجلس گفت که وی «مدتی در مغز استخوان نظام فعال بوده و دغدغه‌های نظام را می‌شناسد.»

سایقه «امنیتی» امیری صالحی را حسن قاضی‌زاده هاشمی٬ نماینده مشهد در مجلس بیان کرد و خطاب به وزیر پیشنهادی ارشاد گفت «چرا سوابق‌تان در رابطه با سربازی گمنام امام زمان را به مجلس ارائه نکرده‌اید؟ مگر اسم مستعار شما سیدرضا فلاح نبوده‌است؟ ما دست امنیت‌آفرینان کشور را می‌بوسیم اگر قصد ورود به عرصه‌ای را که به آن تخصص ندارند، نداشته باشند.»

مجتبی ذوالنوری نماینده محافظه‌کار قم نیز از مخالفان وزارت صالحی امیری بود و گفته بود که وی «از جنس فرهنگ نیست و نمی‌تواند سکان این وزارتخانه را برعهده بگیرد.»

با این حال رضا صالحی امیری با ۱۸۰ رای موافق از ۲۷۵ رای اخذشذه موفق شد رای اعتماد نمایندگان مجلس را کسب کند.

وی که از سال ۹۲ ریاست مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران را بر عهده داشت٬ پیش از این از سوی حسن روحانی به عنوان وزیر ورزش به مجلس معرفی شده بود که نتوانست رای اعتماد نمایندگان را بدست بیاورد.

همراهی با معترضان سال ۸۸ و دست داشتن در قاچاق سوخت و کالا در زمان اشتغال در وزارت اطلاعات از جمله اتهام‌های وی بود که البته از سوی وی رد شدند.

به تازگی فائزه هاشمی با بیان اینکه خیلی‌ از مدیران جمهوری اسلامی «نگاه امنیتی» دارند٬ از حسن روحانی به عنوان یکی از مدیرانی نام برده که در ابتدای انقلاب عضو «کمیته پاک‌سازی» بوده و استادان دانشگاه را اخراج می‌کرده و در حال حاضر نیز همان «نگاه امنیتی» را دارد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates