07.11.2016

حسین شریعتمداری با «شکایت دستگاه‌های دولتی» دادگاهی شد

رادیوفردا: حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان، روز یکشنبه ۱۶ آبان برای «پاسخگویی به شکایات متعدد دستگاه‌های دولتی» دادگاهی شده است.

روزنامه کیهان با اعلام این خبر نوشت که نهاد ریاست ‌جمهوری، شورای عالی امنیت ملی، سازمان بهزیستی، وزیر دادگستری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان میراث فرهنگی و تعدادی دیگر از دستگاه‌ها از مدیرمسئول این روزنامه شکایت کرده‌اند.

کیهان این شکایات را «زنجیره‌ای» توصیف کرد و افزود که «یکی از عجیب‌ترین شکایات، مربوط به شورای عالی امنیت ملی بود که از مدیر مسئول کیهان، به دلیل بی‌احترامی به رجب طیب اردوغان، رئیس ‌جمهوری ترکیه شکایت کرده بود».

روزنامه کیهان نوشت که «اخبار موثق از فشارها و پیگیری‌های فراوان برخی از مسئولان برای برگزاری پیاپی جلسات بازپرسی» مدیرمسئول این روزنامه خبر می‌دهد و «در مواردی، عدول از قواعد شکلی آئین دادرسی مورد تقاضای جریانات حامی دولت است».

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه و همزمان، نماینده ولی فقیه در موسسه کیهان است.

این روزنامه سال‌هاست که گزارش‌ها و اخبار زیادی علیه گروه‌ها و شخصیت‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری و … منتشر می‌کند.

اما انتشار تمام این مطالب هرگز منجر به برخورد قضایی با روزنامه کیهان نشده است و شماری از صاحب‌نظران به کنایه، این روزنامه را دارای «مصونیت آهنین» توصیف می‌کنند.

اما روزنامه کیهان روز دوشنبه این سخنان را «اظهارات ناروا و خلاف ‌واقع» دانست و ابراز آمادگی کرد تا «در دادگاه مطبوعات که علنی برگزار خواهد شد، به اتهامات وارده پاسخی مستند و روشنگرانه بدهد و مردم خود به قضاوت بنشینند».

کیهان همچنین با اشاره به سخنان اخیر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در دفاع از آزادی رسانه‌ها، نوشت: «آیا این سخنان، فقط برای دلخوشی اصحاب رسانه بود و در پشت صحنه، فرمان دیگری به زیر‌مجموعه‌های دولتی داده می‌شود؟».

در همان روزی که حسین شریعتمداری به دادگاه رفته بود؛ مجید انصاری، معاون حقوقی رئیس ‌جمهوری ایران، با انتقاد از «برخورد دوگانه» با مطبوعات و «نابرابری رسانه‌ای» گفت که دولت حسن روحانی خود را «موظف به حمایت از آزادی بیان و حراست از آزادی رسانه‌ها» می‌داند و «با تمام قدرت در برابر همه عوامل محدودکننده آزادی آنها» می‌ایستد.

آقای انصاری در عین حال گفت که «حجم تخریب‌ها و هجمه‌ها علیه دولت و رئیس ‌جمهور به هیچ وجه قابل مقایسه با دولت‌های گذشته نیست» و برخی رسانه‌های مخالف دولت را متهم کرد که «بذر ناامیدی و کینه و نفرت و بداخلاقی را در جامعه» می‌پاشند و «با انواع برچسب‌ها و دروغ‌ها… به جامعه سم پمپاژ می‌کنند».

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates