08.11.2016

تلاش پلیس امنیت اماکن برای شناسایی مسافران شیراز در مهر و آبان

رادیوفردا: انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافری در ایران در بخشنامه‌ای «خیلی فوری» از اعضای این انجمن خواست تا اسم و مشخصات افرادی را که از تاریخ ۲۴ مهرماه گذشته تا دهم آبان به شهر شیراز سفر کرده‌اند به این انجمن ارائه دهند.

در این بخشنامه، قید شده است که هدف از این کار ارائه مشخصات این مسافران به «پلیس امنیت اماکن» است.

تصویر نامه‌ای که در وب‌سایت انجمن صنفی آژانس‌های مسافرتی منتشر شده استتصویر نامه‌ای که در وب‌سایت انجمن صنفی آژانس‌های مسافرتی منتشر شده است

آن طور که از این بخشنامه برمی‌آید، «پلیس امنیت اماکن ایران» به دنبال افرادی است که «در قالب تورهای داخلی از تاریخ ۲۴/۷ تا ۱۰/۸ به شیراز سفر کرده‌اند».

این بخشنامه حاوی اطلاعات مشخصی در این باره نیست و ذکر نمی‌کند که پلیس امنیت به چه دلیل مشخصات این مسافران را می‌خواهد.

با این حال به نظر می‌رسد هدف از صدور این بخشنامه شناسایی افرادی باشد که برای بزرگداشت روز کوروش در هفته نخستین آبان‌ماه به شیراز سفر کردند.

در ایران، هفتم آبان‌ماه، به طور غیررسمی روز کوروش نام‌گذاری شده و چند سالی است که گروه‌هایی از مردم از سراسر کشور در چنین روزی در پاسارگاد جمع می‌شوند.

در سال جاری از پاسارگاد گزارش شد که «هزاران نفر» برای بزرگداشت این روز در این محل تجمع کردند.

بر پایه برخی گزارش‌ها، گروهی از تجمع‌کنندگان امسال در پاسارگاد، شعارهایی از جمله «ایران وطن ماست، کوروش پدر ماست» و همچنین شعارهایی علیه حکومت جمهوری اسلامی سر دادند.

بخشنامه جدید انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافری که تاریخ ۱۵ آبان‌ماه را بر خود دارد روز دوشنبه، ۱۷ آبان‌ماه، بر وب‌سایت این انجمن قرار گرفته، اما در روز سه‌شنبه نیز با یک اصلاحیه در تاریخ بار دیگر روی این وب‌سایت منتشر شده است.

این بخشنامه با قید «خیلی فوری» خطاب به مدیران «شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی» در سراسر ایران ارسال شده و امضای رئیس هیئت مدیره این انجمن یعنی محمدحسن کرمانی را بر خود دارد.

پیشتر دادستان شیراز در روز دوشنبه، دهم آبان، از دستگیری برگزارکنندگان تجمع روز کوروش خبر داده و گفته بود که «برای این افراد پرونده قضایی تشکیل شده و وفق مقررات برخورد قضایی لازم با آنها صورت خواهد گرفت».

تجمع روز کوروش اعتراض حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید شیعه در قم، را نیز به دنبال داشت که با انتقاد از حضور هزاران تن در کنار آرامگاه کوروش در پاسارگاد گفت که چطور این افراد می‌توانند شعارهایی را که برای رهبر جمهوری اسلامی سر داده می‌شود سر دهند و «باز ما زنده، نشسته‌ایم و تماشاگر هستیم».

برچسب‌ها: , , ,
در بخش: سیاسی | توسط: خُسن آقا | بازگشت به وبلاگ خُسن آقا

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates